O help! Wie ben ik nu eigenlijk?

verward

Even leek het alsof mijn januari dip overging een een februari dip, maar volgens mij ben ik er uit. Niet dat ik nu exact weet wie ik precies ben, maar het lijkt ineens ook niet zo belangrijk meer. De vraag is meer of het erg is dat ik dit even niet zo precies weet. Ik sta niet stil, ik ontwikkel en dat gaat misschien een heel andere kant op dan ik van te voren bedacht had voor mezelf.

Een jaar of wat geleden was ik nog druk bezig om in de zorg carrière te maken. Van niets naar zorgcoördinator en me daar prima bij voelen. Zelfs nog even de overweging om een management opleiding te gaan volgen. Ik ben blij dat ik daar nooit aan begonnen ben, want kijk nu naar mij. Die hele coördinerende functie kan me gestolen worden. Ik wil gewoon lekker werken en niet van alles op mijn schouders meesjouwen. Komt dat doordat ik ouder word? Zijn er andere dingen voor in de plaats gekomen? Dat moet haast wel.

Hoe kan het dat ik ineens “lichte muziek” ga zingen waarbij ik mezelf op de piano begeleid? Ik speel al jaren klassiek piano en daarvoor kerkorgel. Maar waarom moet ik daar zo’n punt van maken? Komt dat doordat ik niet precies weet wat ik daar mee wil? Trouwens, het is niet zo dat die “lichte muziek” voor het klassieke in de plaats komt hoor. Het gaat er gewoon een leven naast leven.

Een poosje terug had ik eventjes geen antwoord op de vraag hoe het met me ging. Ik wist het eerlijk gezegd niet goed. Dat voelt dan wel raar en op dat moment weet ik ook dat ik te veel in mijn hoofd zit. Dan ontstaat er drukte en chaos die nergens goed voor is.

In de muziek is een dissonant akkoord helemaal niet vals of lelijk, omdat het oplost in een herkenbare klank. Maar in het gewone dagelijkse leven ik heb niet altijd het geduld om te wachten tot die dissonant oplost. Ik wil het hoe en waarom begrijpen omdat ik het gevoel heb dat ik er dan iets mee kan. Alleen blijken sommige dingen niet altijd te begrijpen. Die moet je maar gewoon laten gebeuren, laten komen en misschien ook wel weer los laten.

Zo lost het ene dissonante akkoord op en vervolgens komt er weer een nieuwe voor in de plaats. “O jee, ik dacht dat ik het nu begreep, dat het duidelijk was, maar dat blijkt dus niet het geval.”
Weet je wat ik ga doen? Helemaal niets, laat maar lekker gebeuren.

 

6 thoughts on “O help! Wie ben ik nu eigenlijk?

  1. Inderdaad Wilma, soms is dat gewoon het beste. Iemand zei ooit tegen mij, “het komt zoals het komt” en daar houd ik me nog steeds aan vast, tenminste……zo goed mogelijk! 🙂

Leave a Reply

