Typisch mijn moeder

typisch-mijn-moeder

Mijn moeder kan soms op onnavolgbare wijze uit de hoek komen. Zij is er al haar hele leven van overtuigd zij alleen achterblijft. Allebei mijn oma’s waren al jong weduwe, dus dat zal de oorzaak wel zijn.

Afgelopen zondag at ik bij mijn ouders nadat ik daar in de buurt gewandeld had toen mijn moeder ineens zei:  “Als één van ons dood gaat moet één van jullie ons geld maar beheren. Dan krijg ik gewoon elke maand huishoudgeld.”

Mijn vader: “O, dan ben ik dus degene die dood gaat.”

5 thoughts on “Typisch mijn moeder

  1. Wilma, ontroerend, maar ook hilarisch…zo komt het bij mij in elk geval over. Ik neem aan dat je moeder nog helder van geest is en deze uitspraak doet uit een soort van totale overtuiging, zonder erbij na te denken…

    1. Ellie, mijn moeder is inderdaad nog helder van geest, maar is er echt van overtuigd dat zij alleen achter zal blijven. Ze is 82 en mijn vader wordt in augustus 89. Een voordeel is wel dat ze gewoon open praten over “de dood” en er geen taboe op rust.

Leave a Reply

