Verkering en volgend jaar trouwen

verkering

“Wil jij met me trouwen?” vraagt hij als ik zijn medicijnen en insulinepen bij hem neerleg.

“Natuurlijk, heb je al een datum in gedachten?”

“Volgend jaar!”
“Wanneer precies volgend jaar?”

“In maart of in september.”

En dan wordt hij me ontrouw. Tijdens het kerstdiner voor onze bewoners zit hij te flikflooien met iemand van de activiteitenbegeleiding. Hij wil met haar trouwen. Ik loop naar ze toe en vraag hem wat dit voor fratsen zijn. “Je gaat toch al met mij trouwen?”

“Ja, maar ik vind haar leuker!”

“Nou, mooi is dat!”

De volgende ochtend help ik hem uit bed. Als hij op de rand van het bed zit vraagt hij of mijn man al weet dat wij verkering hebben.

“Nee joh, natuurlijk niet. Dat vindt hij vast niet leuk.”

“Ach een geintje moet kunnen, toch? Vroeger zei ik ook altijd tegen mijn moeder dat we verkering hadden en dat ik met haar ging trouwen.”

 

 

 

 

Leave a Reply

