Deuren zonder sloten

deuren-zonder-sloten

Wat doen ze hier allemaal? Ze zitten op mijn bed met hun smartphone in de hand, anderen kijken televisie en op de grond zitten er een stel te gamen. Niemand luistert als ik vraag of ze weg willen gaan. Niets helpt, ook niet als ik boos word. Onrustig en warm word ik er van.

Dan komt Marcel binnen, maar ook hij krijgt het stel niet uit mijn kamer. Sterker nog, er komen nog meer mensen binnen. Volwassenen, jongelui en kinderen, alleen geen ouderen. Allemaal zoeken ze een plekje in de slaapkamer. Ik wil dit niet, ik hou niet van zulke grote gezelschappen en al helemaal niet in de slaapkamer.

En dan word ik wakker. Mijn hele lijf is onrustig, alsof ik koorts heb. Wat een uitermate vreemde droom, maar ik weet wel direct waar deze vandaan komt. We zijn in een Bed & Breakfast in Den Haag. Een prachtige slaapkamer, gebruik van keuken en badkamer. Alles prima alleen kan er niet één deur op slot. Die van de slaapkamer niet, maar die van de badkamer ook niet. Het zit me dwars. De B&B is boven de woning van de eigenaar, Marcel, gelegen. We hebben een eigen voordeur die wel op slot kan. Maar vanuit de woning beneden kan je de trap op en dan sta je op de overloop van de B&B. Als ik over de overloop loop, hoor ik de geluiden van beneden. Heel lang blijft daar licht branden en helaas is het dan voor mij lastig om in slaap te vallen, want boven de deur zit een raam. Op één of andere manier zie ik het licht, ook als ik mijn ogen dicht heb. Ik ben moe van alles wat we overdag ondernomen hebben en toch kan ik de slaap niet vatten.

Idioot eigenlijk dat die deuren me zo dwars zitten!

Leave a Reply

