De broer van Johan Cruijff

de-broer-van-johan-cruijff

Wij moeten nog aan hem wennen en hij ook aan ons, want hij woont nog niet zo lang bij ons. Hij is wat apraktisch, maar als we het begin van een handeling voordoen neemt hij het over en volgt de rest vrijwel automatisch. Ook vertelt hij veel en graag, maar tot nu toe is er nog niet veel touw aan vast te knopen doordat hij de verkeerde woorden gebruikt.

Vanmorgen zat hij in zijn onderbroek op de rand van het bed, maar de schoenen had hij vast aan. “Vindt u het goed dat ik u even help?” Samen gingen we aan de slag. Hij kreeg van mij een washand zodat hij zijn gezicht kon gaan wassen. Eenmaal gewassen trok hij zijn hemd aan. Daarna gaf ik hem het overhemd in de handen en ook dat trok hij zelf aan. De knoopjes vormden echter een groot probleem. Hij worstelde er wat mee en ik bood aan om met de onderste knoopjes te beginnen, zodat we elkaar halverwege wel tegen zouden komen.

Hij bekeek eens hoe ik dit deed en zei: “Ja, je moet het ook eerst snappen voordat je het kan”.

 

Leave a Reply

