Aardappelpuree, gemalen groente en kippenpoten.

flauwekul

Ze heeft zo hier en daar nog wat tanden en kiezen in haar mond, maar veel is het niet. Vandaar dat ze pap eet, of brood zonder korst en ‘s avonds een gemalen warme maaltijd. Dat vliegt er in, want voordat je het bij haar neergezet hebt is het al bijna op.

Van de week waren er kippenpoten bij de warme maaltijd. Een heel gedoe overigens voor de meesten. “Zal ik die van u even ontleden?”, vroeg ik een aantal keer. Daar waren ze maar wat blij mee. Iedereen zat met smaak te eten en terwijl ik een ander hielp met eten zag ik haar ineens met een kippenpoot in haar handen. Ze was het ding aan het afkluiven. Verbaasd vroeg ik me af hoe ze daar ineens aan kwam. Toen ik goed keek bleek ze het bord, waar ik de botten op had gelegd, naar zich toegetrokken. “Lekker hè?” zei ik tegen haar. Vergenoegd knikte ze me toe.

Leave a Reply

