Onderuit

onderuit

Ik zag haar schutteren op haar elektrische fiets. Ze maakte de bocht en keek verschrikt om zich heen toen ik het kruispunt naderde.

Ze probeerde af te stappen, maar viel midden op de rijbaan met haar fiets ondersteboven. Paniekerig probeerde ze op te staan. Ze zat bijna op haar knieën en wilde de fiets overeind duwen. Die was duidelijk te zwaar en ze viel pardoes weer ondersteboven.

Gelukkig ben ik zo’n brave weggebruiker die zich aan de snelheid houdt en kon ik op tijd stoppen. Midden op het kruispunt zette ik mijn motor af, stapte uit de auto en liep naar haar toe. Aan de overkant stopte nog een automobilist en rechts van mij had de vrachtwagenchauffeur gelukkig in de gaten dat het verkeer stil stond. Erg vriendelijk keek hij niet.

Ik hielp haar overeind en samen hesen we de fiets omhoog. Bibberend stond zij naast me, haar grijze krulletjes helemaal in de war en in haar ogen een verwilderde blik. “Ik wilde afstappen, maar bleef met mijn jas haken. Mijn fiets is zo zwaar dat ik hem niet zo snel overeind kreeg.”

“Hebt u zich niet bezeerd?” Nee, ze was alleen geschrokken. Ze stapte weer op keek nog achterom en riep: “Dank u wel dat u stopte”.

2 thoughts on “Onderuit

Leave a Reply

