De discodel

discodel

Enig idee wat een discodel is? Ik tot vanmorgen vroeg nog niet. Even dacht ik aan een losbandig meisje in de disco, maar ik bleek er ver naast te zitten.

Al vroeg  zat ik in de auto op weg naar mijn werk. Eigenlijk best een nadeel dat je in de zorg zo belachelijk vroeg moet beginnen. Om kwart over zes op pad, zodat ik om zeven uur omgekleed en wel aan mijn werk kon beginnen. Aan de andere kant heb ik het voordeel dat ik op radio 1 vaak bijzondere onderwerpen voorbij hoor komen. Vooral op zondagochtend. Vandaag dus de discodel.

Een discodel is een frikandel met heel veel mayonaise en daar overheen een laag discodip. Je weet wel, die gekleurde dip die ook wel op ijs gedaan wordt.

Een groep jongelui bezocht na het stappen een snackbar en wilde wel eens iets anders dan het gebruikelijke ‘patatje met`. De voorkeur ging uiteindelijk uit naar de discodel, want softijs met satésaus bleek niet heel lekker. Bovendien werd dit een knoeiboel. Maar ook de bevroren bamischijf met piri piri saus viel niet in de smaak.

Verbaasd hoorde ik het interview aan en vroeg me af of deze jongelui niets beters te doen hebben. Zou het werkelijk zo zijn dat veel jongelui alles hebben en dit soort dingen moeten bedenken om het leven nog een beetje interessant te maken? Of waren ze gewoon stomdronken?

Overigens wel triest als je het afzet tegen de stroom vluchtelingen die Europa overspoelt.

Leave a Reply

