De lieverds

flauwekul

Ze grijpt me bij de pols vast: “Kom lieverd, mag ik met je mee? Wat ga je doen?” Haar greep is stevig en haar stem is zeer luid. Ik vertel haar dat ik op weg ben naar de keuken en vraag haar om wat zachter te praten.

In haar rolstoel trippelt ze achter me aan en blijft luid roepen: “Lieverd, wat ga je doen? Kom help me even”. Ik leg mijn wijsvinger tegen mijn mond om aan te geven dat ze toch echt wat zachter moet praten.

“Waarom moet ik zachter praten?” roept zij. Ik vertel haar dat het voor anderen wat storend is dat zij zo luidruchtig is.

Er komt een collega door de deur en ze roept meteen: “Dag lieverd!”

“Van die lieverd mag je ook niet zo hard praten.”

“Nee? En van die lieverd dan?”

Alle ‘lieverds’ zijn het met elkaar eens dat ze te luidruchtig is en moet proberen om zachter te praten.

Ze kijkt van de één naar de ander en zegt: “Nou, dan ga ik weg”.

Leave a Reply

