Kippig

 

kippigDaar stond ik dan, kippig om me heen te kijken terwijl de opticien medewerker mijn bril had meegenomen. Ik hoefde alleen maar nieuwe neusvleugeltjes, verder niets.

Ik heb -4,5 en -5,25. Als ik mijn bril afzet zie ik bar weinig. Het voelt dan ook heel ongemakkelijk zonder bril. Gek genoeg heb ik altijd het gevoel dat iedereen aan me kan zien dat ik weinig zie. Slaat nergens op natuurlijk, want bij de opticien is iedereen druk met zichzelf. Nieuw montuur uitzoeken en zo. Bovendien heeft iedereen die daar komt problemen met het zicht.

Wat ik niet begreep is, waar mijn bril gebleven was. De bewuste medewerker liep een kantoortje in, liep er weer uit en raakte aan de praat met een andere medewerker. Met samengeknepen ogen probeerde ik te zien of de vrouw in het kantoortje misschien neusvleugeltjes aan mijn bril prutste. Voor zover ik het kon zien zat zij achter de computer en had niets van doen met mijn bril.

“Wordt u al geholpen?” vroeg de bewuste medewerker mij. Aha, hij was mij gewoon helemaal vergeten. “Nu u het zegt. U heeft zojuist mijn bril meegenomen om de neusvleugeltjes te vervangen”. Wat denk je? Zegt hij: “O ja, nu u het zegt. Er was even iets tussen gekomen.”

Hij liep weg en maakte een praatje met een andere medewerker en eindelijk zag ik hem iets met een bril doen. Mijn bril hopelijk. Na wat gepoets met een grote doek kwam hij eindelijk met mijn bril aanzetten. Triomfantelijk liet hij zien dat de neusvleugeltjes vervangen waren, dat hij een afwerkdingetje had weggewerkt en meteen liet hij weten dat hij mijn glazen met de anti-condensspray had bewerkt. Daardoor zouden mijn brillenglazen niet meer beslaan als ik een winkel binnen ga. “Als dat werkt en het bevalt u kan u hier zo’n spray komen halen”. Het klonk alsof die spray gratis was. Dat was natuurlijk niet het geval, het koste maar € 7,99, zag ik op het reclamebordje.

En wat gebeurde er toen ik thuis kwam en naar binnenliep. Ja hoor, ik had direct beslagen brillenglazen. Logisch, vond mijn lief, die spray was natuurlijk alleen bedoeld voor in winkels. Dat had die man toch ook duidelijk gezegd?

3 thoughts on “Kippig

Leave a Reply

