Ik ben saai en daar ben ik trots op

saai

Eén dode tijdens het dance event in Amsterdam dit weekend. Een jaar of dertig, een pilletje teveel geslikt en weg is de rest van haar leven dat ze nog voor zich had. Ik kan er met mijn pet niet bij.

Zelf ben ik opgegroeid in een christelijk gezin en uitgaan werd niet gewaardeerd. Overigens had ik daar ook geen behoefte aan. Wat mij soms wel dwars zat was dat ik op school niet kon meepraten het uitgaansleven. Ik voelde me anders dan anderen en dat vond ik best vervelend. Maar stel dat ik een feestbeest was geweest, dan had ik me waarschijnlijk niet veel van mijn ouders aangetrokken en was gewoon gaan feesten. Nu ben ik bijna 57 en ik hou nog steeds niet van feestjes. Een concert vind ik leuk op z’n tijd, maar ja dan zijn het wel klassieke concerten. Of erger nog, een orgel- of koorconcert Voor een etentje ben ik ook te porren, maar dan het liefst alleen met mijn lief. Zet mij vooral niet in een grote groep mensen, want dan verzuip ik. Geef me dan gewoon wat te doen, foto’s maken of zo, dan red ik me wel. Dat heb ik nodig om te voorkomen dat ik na een uur gillend weg wil. Daar heb ik zelfs last van tijdens familiefeestjes. Kortom, ik ben dus gewoon lekker saai. Nog regelmatig voel ik me anders dan anderen en soms vind ik mezelf zelfs een beetje raar. Het boeit met alleen steeds minder, sterker nog, ik vind het zelfs wel grappig op z’n tijd.

Weet je wat ik trouwens niet begrijp? Die dance event bezoekers doen allemaal oordopjes in omdat de muziek te hard is. Ik denk dan al gauw dat het praktischer zou zijn om de muziek wat zachter te zetten.

Vervolgens gaan ze aan de XTC, omdat zo’n event dan leuker is. Ga dan niet! Wat is dat voor lariekoek dat je pillen gaat slikken om iets wat niet leuk genoeg is leuker te maken. Doe iets wat je wel leuk vind.

Maar ja, ik heb makkelijk praten. Ik ben mijn hele leven al saai!

8 thoughts on “Ik ben saai en daar ben ik trots op

  1. Ik zou het niet zozeer saai noemen alswel gewoon jezelf zijn, en wat anderen daarvan vinden is hun probleem, zolang je zelf je eigen leven maar niet saai vindt.

Leave a Reply

