De zoekgeraakte rollator

flauwekul

“Mag ik uw rollator even lenen voor deze mevrouw?” , vraag ik haar. Het mag, maar ze wil hem wel terug, want hij is al zo vaak zoekgeraakt. Onvindbaar is hij  dan en zo maar ineens heeft ze hem weer gevonden. Waar ze hem dan vandaan heeft gehaald is ons een soms een raadsel.

Ik breng de rollator weer terug en zij vraagt of ik even mee loop naar haar kamer. Samen lopen we door de gang, ze is afgeleid door wat er om haar heen gebeurt en wil rechtsaf terwijl we naar links moeten. “Ach, zie je wel, ik word ook al een beetje raar”, zegt zij.

Als we bij haar kamer zijn loopt ze naar binnen. Ze gaat even televisie kijken, of kaartjes maken. Ik wens haar veel plezier en loop de kamer uit.

“Zuster, nu is mijn rollator weer zoek!” roept ze vertwijfeld, terwijl ze achter haar rollator naar mij toe loopt.

2 thoughts on “De zoekgeraakte rollator

Leave a Reply

