Patatje met

patatje met

Terwijl ik op mijn bestelling wacht komt ze binnenlopen. Klein, een beetje krom, grijs haar, dik over de tachtig en op haar rollator ligt een klein bosje rozen. Ze bestelt één patat met een kroket.

“Wat een mooi bosje rozen hebt u gekocht. Voor uzelf?” vraag ik haar. Dat blijkt inderdaad het geval. Vroeger had zij altijd een bloemetje op tafel. Vaak plukte ze een boeketje uit eigen tuin. Nu woont ze in De Diemenhof op drie hoog. Daar heeft ze geen tuin. “Acht van die drie euro word ik niet armer.

Mijn bestelling is klaar, ik zeg haar gedag en fiets terug naar huis en overpeins dat ik het geweldig vind zij zichzelf op deze manier trakteert.

2 thoughts on “Patatje met

Leave a Reply

