Mijn kampeervakantie – Noodweer

25 juli 2015Noodweer

Het ene moment zit ik nog, in het zonnetje, voor mijn tent. Het volgende moment besluit ik om toch maar in te gaan pakken. Jammer van die vier dagen en van de plannen die ik gemaakt had. Uiteindelijk had ik nog langs de dijk naar De Cocksdorp willen lopen om daarna met de bus terug te gaan. Ook had ik nog graag het rondje Den Burg-De Waal-Oosterend-Den Burg willen lopen. Dat ging er dit jaar niet meer van komen.

“Ga jij ook inpakken nu er voor morgen noodweer is voorspeld?”, vraagt mijn buurvrouw. Eigenlijk ben ik van plan om nog te blijven, want zondag wordt het weer mooier weer. Maar laat ik eerlijk zijn, ik kan het ook niet goed uitstaan dat iemand, ja of iets, de beslissing voor mij neemt om mijn boeltje te pakken. Ik besluit de campingboer op te zoeken en vraag hem naar de weersvoorspelling. Die voorspelt inderdaad niet veel goeds. Dat word dus inderdaad inpakken, want vanaf woensdag gaat het pas weer opknappen. “Kan ik hier pinnen?” vraag ik hem. Het is wat lastig, maar de bedoeling is dat ik contant betaal.

Om me heen hoor ik geruchten dat het al om twaalf uur flink gaat regenen. Vervelend, want ik heb nog een hoop te doen. Eerst mijn huurfiets maar terugbrengen. Eenmaal daar ontdek ik dat mijn fietstas er niet afgehaald heb. Die neem ik echt niet lopend mee naar de camping. Ik laat ‘m in een hoekje bij het kantoor staan zodat ik het ding later met de auto op kan halen. Met flinke pas loop ik terug naar de camping en spring vervolgens in mijn auto om geld te pinnen. Als ik terugkom is het half elf en heb ik dus nog anderhalf uur voordat die verschrikkelijke bui los gaat barsten.

Als een speer pak ik alles in en zet de hele handel naast de tent. Af en toe kijk ik naar de lucht en inderdaad wordt het wel wat grijzer. Nu de tent nog. Eerst de vloer aanvegen, dan de ritsen allemaal dicht. Daarna haal ik alle haringen uit de grond,  maak de bogen los, haal ze er uit en mijn hele onderkomen ligt plat op de grond. Nu nog opvouwen. De buurvrouw helpt me de boel recht te leggen, want dat vouwt makkelijker. Wat een werk zeg, ik zweet als een otter en heb vrijwel geen droge draad meer aan mijn lijf.De onderkant van de tent blijkt aan één kant wat nat te zijn en tijdens het oprollen droog ik iedere keer een deel met een handdoek. Daarna pruts ik ‘m in de tentzak. Tevreden kijk ik naar het werk wat ik verricht heb. Ik plof neer op een stoel en drink wat van de karnemelk die ik nog over heb.

PandaPRG1-1 (2)

De buren zijn ook klaar en pakken net de auto in. Ik besluit te wachten tot zij daarmee klaar zijn zodat ik ze niet met mijn Panda in de weg sta. De buurman loopt langs en zegt tot mijn verbazing: “En nu maar hopen dat je opgehaald wordt.” Ik schiet in de lach en zeg hem dat ik wacht tot zijn auto van het pad is. “Ik heb gewoon mijn auto mee hoor. Groot is ‘ie niet, mijn Fiat Panda, maar alles past er in”, reageer ik.

Als de auto ingepakt is, is het al over twaalven en het regent nog steeds niet. Ik betaal mijn rekening en zie dat ik voor deze dagen maar € 80,00 hoef te betalen. Zo goedkoop ben ik nog nooit op vakantie geweest. Geweldig! Ik heb gewoon een supervakantie gehad voor een habbekrats.

24-7-2015

Als ik opschiet haal ik de boot van één uur nog, bedenk ik. Ja, dat had ik gedacht. Vrijdag is in vrijwel alle parken een wisseldag en het loopt storm naar de boot. Geen nood, om half twee gaat er nog een boot en terwijl ik dat aanhoor bedenk ik dat mijn fietstas nog bij de fietsenverhuur staat. Ik vlieg mijn auto uit en in looppas ga ik die kant op. Gauw weer terug en vrijwel meteen mag ik de boot oprijden. Het regent nog steeds niet, maar het is wel kouder geworden. Pas als ik aan dek sta begint het te regenen.

De volgende dag is de zaterdag van die zomerstorm en ben ik blij dat ik thuis op de bank zit.

3 thoughts on “Mijn kampeervakantie – Noodweer

Leave a Reply

