Mijn kampeervakantie – Twee BN’ers

23 juli 2015

oude mensen incognito

Zo tegen elven sta ik mijn ouders, bij de boot, op te wachten. Ik tuur of ik ze al ergens zie. Lastig, want er staan zoveel mensen. En dan ineens zie ik ze zwaaien. Voordat ik terug zwaai kijk ik nog eens goed. Zijn ze het wel? Ik herken ze aanvankelijk niet eens. Beiden hebben ze een vrolijk gekleurd fleece vest aan, een zonnebril op en mijn vader heeft ook nog eens een petje op zijn hoofd. Ze komen incognito!!

“Ja je weet toch dat we bekende Nederlanders zijn. We hebben eerst gezorgd dat we beroemd werden en dat iedereen ons herkende. Daarna werd dat wat lastig en nu verkleden we ons zodat niemand ons herkent. Je weet toch wel hoe dat gaat me BN’ers”, is mijn vaders reactie. Ik schiet in de lach, want zo werkt het wel met al die beroemdheden.

Op de camping drinken we koffie met een plakje cake er bij. Ik hou ongemerkt de tijd in de gaten, want ik wil graag een boottochtje maken in Oudeschild. We moeten dan wel op tijd zijn, want zo’n boot wacht echt niet. Aangezien het tempo van mijn ouders wat lager ligt dan van mij, kondig ik ruim van te voren aan dat we zó weg gaan. We moeten alle drie nog naar het toilet en tja, daar moeten we wel voor naar het sanitairgebouw. Er gaat nog even wat tijd overheen voordat we werkelijk zo ver zijn dat we kunnen vertrekken.

We zijn ruim op tijd in Oudeschild en och hemel, alle boten waar ik tickets wil kopen zijn al vol. Stom, stom, stom, ik had moeten reserveren. Nooit aan gedacht. Er ligt nog één boot waar we een poging wagen en laat die nu nog plaatsen zat hebben. Het is geen vissersboot maar een soort cruiseschip en maakt een tocht naar de Marine Haven. Ook wordt ons beloofd dat we zeehonden zullen zien op de Razende Bol. Eéntje hebben we al in de haven zien rondzwemmen. Geen foto van gemaakt, want ja, onderweg zien we er nog zat.

Het is fris onderweg, dus rits ik de pijpen aan mijn broek. Ik ben ontzettend blij dat ik die gekocht heb, jaren geleden. Het blijft een praktisch garderobestuk. Is het warm dan rits ik de pijpen er af, wordt het koud dan rits ik ze er weer aan.

23-7-2015 (10)

Mijn moeder bekijkt mijn haar en beweert ineens dat mijn grijze haren, ja daar heb ik er wel wat van, ook een groene gloed hebben, net als bij haar. Later vind ze ook nog eens dat mijn lippen blauw zien. Ik heb er net wat labello op gesmeerd, maar bij mijn weten geeft dat geen blauwe gloed. Ik zal toch niet ziek worden, denk ik nog. Dan moet ik er zelf om lachen. Ik voel me helemaal niet ziek, bovendien is het me nog nooit opgevallen dat mijn grijze haren groen lijken. Ook bij mijn moeder zie ik dat niet. Laat maar kletsen, denk ik nog. Komt zeker door die staaroperatie van een poosje geleden. Dan ga je de kleuren zeker anders zien.

23-7-2015 (13)

Op de Razende Bol is geen zeehond te bekennen. Ja, de stuurman schijnt er een paar te zien, maar om me heen hoor ik allerlei tegengesteld gemompel. Misschien hadden ik een verrekijker mee moeten nemen. Hebben we wel hoor, maar die ligt nu gewoon thuis. Geen zeehonden dus, maar het tochtje door de Marine Haven is ontzettend leuk. We krijgen uitleg over de verschillende soorten schepen. We zien onderzeeërs en de Karel Doorman ligt ook in de haven. Indrukwekkende schepen. Allemaal in een onbestemde kleur grijs zodat ze op zee niet direct zichtbaar zijn. Het wordt een leuk tochtje, wat zomaar twee uur en een kwartier duurt.

We lopen nog wat door Oudeschild en gaan dan lekker gebakken vis met patat eten. Onder aan de dijk is een leuke tent waar ik al eens met mijn lief en zijn kinderen heb gegeten. Het is niet duur en je krijgt een flink bord vol. Het smaakt ons voortreffelijk.

IMG_4401

De dag is om voordat we het door hebben. Ik zorg dat mijn ouders de boot van zeven uur halen, zwaai ze na en ga zelf terug naar de camping. Daar teken ik nog een poosje aan het visdiefje en maak ‘m dan ook meteen maar af.

2 thoughts on “Mijn kampeervakantie – Twee BN’ers

Leave a Reply

