Mijn kampeervakantie – Ingestort

19 juli 22015

19-7-2015 (22) - kopie

Op het veldje tegenover me is een opblaastent voor de helft ingestort. De buizen zijn lek, iets wat mij er altijd van heeft weerhouden om zo’n tent te kopen. De inhoud van de tent ligt open en bloot onder een loodgrijze hemel. Zo te zien gaat het straks flink regenen en de eigenaren van de tent zijn nergens te bekennen.

Ik loop naar het stel dat voor hun De Waardtent zit te ontbijten. Samen bekijken we de ravage van de lekke tent. Hij, de mannelijke helft van het stel, heeft al rondgekeken en gezien waar de pomp ligt. Als het gaat regenen gaat hij de tent oppompen, zodat de boel droog blijft. Kijk, dat is nu leuk aan kamperen. Er is sociale controle, of het nu om lekke tenten gaat of om onbekende figuren die op de camping gesignaleerd worden.

19-7-2015 (6)

Tegen elven begint het te miezeren en jawel, de man pakt de pomp en begint aan het karwei. Zodra de boel half overeind staat en de boel niet meer open en bloot ligt, stopt hij en verdwijnt in zijn eigen tent. Ik ga ook binnen zitten, iets wat ik niet prettig vind. Een soort claustrofobie overvalt me dan, zodat ik mijn tent wel open laat. Na elven regent het pijpenstelen en besluit het vergezicht af te maken, maar zodra het minder hard regent ga ik op pad. Met de auto rij ik naar De Cocksdorp en loop via een duinpad, om de vuurtoren heen, het strand op. De lucht ziet er dreigend uit, in de verte wordt het lichter. Toch krijg ik een korte maar hevige bui over me heen. Nog net op tijd gooi ik mijn regenponcho over me heen. Terwijl ik terug naar de vuurtoren loop wordt het alweer lichter, het zonnetje gaat schijnen en meteen wordt het warmer.

19-7-2015 (9)

Verderop is een pad dat via een vogelbroedplaats loopt. Via dat pad kan je naar het dorp zelf lopen. Dat wil ik een andere keer nog doen, nu loop ik een kortere route en raak daardoor verzeild op een camping. Een veel grotere dan waar ik sta, maar met kleinere plekken. Ik heb toch maar mooi mazzel met de ruimte die ik om mijn tent heen heb.

In restaurant De Robbenjager eet ik een heerlijke pannenkoek met appel. Een lekkere kop thee er bij. Voelt dat gek, zo in je eentje? Nou, misschien een beetje, maar ik heb dit al vaker gedaan. Tijdens lunchtijd zijn er meer die alleen aan een tafeltje zitten. Allemaal met een smartphone waar ze het druk mee hebben. Ouderwets als ik ben heb ik zo’n ding niet, maar wel een boek waar ik in ga zitten lezen. De pannenkoek smaakt heerlijk en het scheelt vanavond koken en kan ik volstaan met een kopje soep met brood.

Het klaart helemaal op zodat ik uiteindelijk mijn oorspronkelijke plan nog kan uitvoeren. Wandelen van Oudeschild naar Oosterend, waar ik mezelf op een heerlijke kop koffie met appeltaart trakteer.

IMG_4400Op de terugweg heb ik flinke tegenwind. Gelukkig ben ik niet op de fiets, bedenk ik. Het wordt een pittige wandeling en ik voor mijn doen laat terug op de camping. Mijn vergezicht maak ik ‘s avonds af en ik ben heel tevreden over het resultaat.

10 thoughts on “Mijn kampeervakantie – Ingestort

  1. Het weer zit ook niet écht mee hè? Maar volgens mij geniet je er ondanks dat toch van. Het is ook een heerlijk eiland. Geweldig dat ik zo vast mee kan genieten van al die plekjes waar ik binnenkort ook weer sta.

    1. Dat viel wel mee hoor Mies. De dag van aankomst begon slecht, maar eindigde goed en die zondag was het ‘s morgens wat dramatisch. De rest van de dagen heb ik prachtig weer gehad. Wat veel wind misschien, maar dat hoort op zo’n eiland. Ik vind het weer nu, thuis, vervelender. Die regen wil maar niet ophouden hier. Ja, als ik weer aan het werk moet, dan word het weer beter.

Leave a Reply

