Mijn kampeervakantie – Windkracht 6

 17 juli 2015windkracht 6Wat ging het tekeer die tweede nacht. De wind rukte aan de scheerlijnen van mijn tent, zodat ‘ie regelmatig stond te schudden. Het polyestertentdoek flapperde er lustig op los. Ik besloot maar gewoon te gaan slapen. Als de boel in zou storten kon ik er toch niet zo gauw iets aan verhelpen.

Windkracht 6, 1

Vond je het dan niet eng? Mijn moeder belde de volgende dag en stelde me die vraag. Dat had ik mezelf ook al afgevraagd, maar nee, ik vond het niet eng. Hooguit wat vervelend. Geen wonder, want 11 jaar geleden zaten we op een camping in Frankrijk in het staartje van de cycloon die over het Loiregebied raasde. Dat is pas eng. Overal tenten die stuk waaiden, zelfs een De Waardtent, die toch stormvast is. Maar ja, dat stel vond het nodig om de tent te verlaten. Ze wilden in de auto schuilen. Terwijl ze de tent open deden kreeg de storm vat op het geval en zelfs een De Waardtent redt het dan niet.
De stroom viel uit, de hele camping onverlicht, gillende schoolkinderen, die de dag er voor aangekomen waren. Allemaal in kleine tentjes waar niets van overbleef. Kijk, dan is het pas eng. Onze tenten waren na afloop nog helemaal in tact terwijl er overal ravage was van afgebroken takken.

Om half zes ‘s morgens besloot ik toch maar even een rondje om te tent te lopen. De storm was gaan liggen en al gauw zag ik dat alle haringen nog in de grond zaten. De scheerlijnen trok ik wat strakker en ik verdween nog even mijn slaapzak ik.

IMG_4399

Tegen achten trof ik Malle Pietje bij de douches. “Wat ging het te keer hè? Mijn tentje stond helemaal te schudden, maar ja zo stevig is het ook niet. Die van u is vast steviger. Weet u…………..” En ja, dat wist ik allemaal al, want dat had hij al verteld.
De ochtend lekker voor mijn tentje zitten lezen en de IJsvogel afgemaakt. Daarna boterhammetjes en een appeltje voor onderweg in mijn rugtas gedaan. Lopend op pad naar Oudeschild. Een mooi tochtje over de dijk langs de Waddenzee. Ver? Nee hoor, een km of vijf. Onderweg zag ik een kapsalon. Mooi, misschien kon mijn haar wel even gefatsoeneerd worden. Op afspraak? Daar had ik geen zin in. Niks geen afspraken, dan maar een ragebol. Oudeschild bekeken en ontdekt dat er toch wel één en ander veranderd is. Vlak voor de jachthaven bleek een heel speelterrein te zijn aangelegd. Basketbalveldjes, voetbalveldjes, de Teso als speelschip, een klimwand en allerlei ‘gewone’ speeltoestellen. Daar heb ik mijn broodje gegeten. Het was inmiddels weer wat harder gaan waaien, maar ja, dat doet het eigenlijk altijd op Texel.

17-7-2015 (8)

Terug nam ik een ander pad. Eerst even mijn appeltje opgegeten op de dijk, waar twee zeemeeuwen meteen om me heen paradeerden. Zo’n appeltje leek ze wel wat. Zodra ik mijn klokhuis weggooide stoven ze er op af. Stoeiden er wat mee en één van hen vloog ermee vandoor.

17-7-2015 (10)

Ik liep een stukje terug naar het smalle schelpenpaadje. Plattegrond erbij, paadje opgezocht en gekeken waar dat ongeveer uitkwam. Dat ging helemaal goed komen. Halverwege nam ik een klaphekjesroute waardoor ik op allerlei mooie plekjes kwam.
Eenmaal terug bleek het veld aan de overkant van het pad aardig vol te raken. Mensen waren druk bezig tenten op te zetten. Leuk om naar te kijken. Ik zette de barbecue weer aan voor de halve paprika die ik gevuld had met cherrytomaatjes en stukjes knoflook. Ingepakt in alufolie werd dat tussen de kooltjes wel gaar. Karbonaadje op het rooster, aardappeltjes in de pan. Mijn maaltijd kon niet meer stuk.ijsNa het eten nog even naar de vuurtoren. Dat stukje strand blijf trekken. Mijn lief belde, en zittend in het zand vertelde ik hem mijn belevenissen van die dag. Daarna heb ik mezelf nog op een lekker ijsje getrakteerd.

One thought on “Mijn kampeervakantie – Windkracht 6

Leave a Reply

