Mijn kampeervakantie

15-7-2015 (4)

15 juli 2015

En zo ineens was het 15 juli. Al sinds de vorige avond stonden alle kampeerspullen in de kamer. Het was een uitdragerij en ik bekeek mijn Fiat Panda eens even. Zou dat er allemaal in passen?

Natuurlijk paste het, ik hield zelfs nog ruimte over. In de regen vertrok ik uit Emmeloord. Op buienradar had ik gezien dat het om twee uur een poosje droog zou zijn. Kijk dat is nou wat je noemt ‘mazzel’. Dan konden mijn lief en ik de tent in ieder geval ‘droog’ opzetten. Het weer was werkelijk bar en boos. Ik dacht aan mijn lief en zijn twee kinderen die op dat moment op Texel aan het rondfietsen waren. In de loop van de ochtend had ik hem nog gebeld, nadat ik buienradar had geraadpleegd. Helaas hadden ze toch een fiets gehuurd, want toen ze op de boot waren was het nog mooi weer. Dat bleef echt niet zo hoor, het goot pijpenstelen.

Drijfnat kwamen ze op de camping aan en even voelde ik me schuldig. Doordat ik in mijn eentje op Texel gingen kamperen waren zij nu veroordeeld tot fietsen in de regen. Streng sprak ik mezelf toe: “Nee Wilma, je draait de boel weer eens om. Doordat de situatie met mijn lief en zijn twee kinderen soms erg moeizaam is, en ik niet doodmoe thuis wil komen van onze vakantie, ga ik alleen kamperen. Dat is voor iedereen beter. Dit is niet alleen mijn schuld of mijn probleem. Het is een gezamenlijk probleem, we proberen er het beste van te maken en naar oplossingen te zoeken. Omdenken is daardoor een interessante hobby geworden.

15-7-2015 (1)

Inderdaad werd het om twee uur droog en zelfs warm. Samen met mijn lief zette ik de tent op. Fluitje van een cent behalve dat de campingboer vond dat mijn tent te veel naar links stond. Of we ‘m even een stukje op konden schuiven. Alle haringen weer los en daarna heel voorzichtig aan het bouwzeil, wat onder de tent lag, getrokken. Zo stond ‘ie beter. Tja, ik had het idee dat er vier tenten op het veldje moesten kunnen staan en het bleken er maar drie te zijn. Dat krijg je als je zelf gaat nadenken.

Mijn lief en zijn twee kinderen vertrokken weer en ik besloot boodschappen te gaan doen. Uiteindelijk was het wel de bedoeling dat ik ‘s avonds iets te eten had. Helemaal alleen voor mijzelf gebruikte ik de barbecue. In folie zat een paprika, gevuld met gehakt. Die lag lekker gaar te worden tussen de kooltjes. Aardappeltjes kookte ik in een klein pannetje op mijn éénpits gasstel. Het dochtertje van de campingboer kwam even buurten en vond het maar een saaie bedoening dat ik in mijn eentje was. Als je een jaar of negen bent begrijp je ook niet dat er mensen zijn die dat heerlijk vinden.

15-7-2015 (2)

Na het eten liep ik nog een stukje over de dijk langs de waddenzee. Nog even een telefoontje met mijn lief, daarna nog even lezen en al vroeg in mijn slaapzak. Moe was ik, heel moe. Terwijl ik nog even de dag overpeinsde en mezelf best stoer vond viel ik langzaam in slaap.

Wordt vervolgd…………..

3 thoughts on “Mijn kampeervakantie

  1. Met mijn matje, slaapzak en tentje liep ik vroeger van huis weg.
    De stilte en de rust doen mij goed.

    Ik wens jou een fijne periode met nieuwe energie.

    Vrolijke vakantiegroet,

Leave a Reply

