Ik ga op vakantie en neem mee……………………….

vakantie 1

Het moet allemaal in mijn Fiat Panda passen. Uiteraard scheelt het dat ik alleen in de auto zit. Achterbank kan plat en de passagiersstoel kan ik vullen met van alles. Dan moet het lukken met de tent, tentstokken, grondzeil, slaapzak, luchtbed, stoeltjes (ja, want ik krijg bezoek), tafeltje, wasrekje, inklapbare barbeque, campingkoelkastje, afwasteiltje, sporttas met kleding,wandelschoenen,  toiletemmer (ik ga echt ‘s nachts niet naar het sanitairgebouw hoor), campingservies en – pannen, etc. etc.

IMG_4221En dan nog al die kleine dingen: schetsboek groot en klein, potloden, pastelpotloden, pastelkrijt. Geen verf, dat lijkt me te veel gedoe op een camping. Wel veel boeken en mijn borduurwerk want je weet maar nooit of ik dat weer eens oppak. Door al het tekenen is dit er een beetje bij ingeschoten. Het wordt net als het borduurwerk van de waddenvogels een tien jarenproject. Geeft niks, want wat in het vat zit verzuurd niet.

Ik geniet nu al van de voorpret. Heerlijk in mijn eentje kamperen. Gewoon twee weken lang mijn eigen ding doen. Een beetje wandelen en fietsen. Die fiets moet ik overigens wel huren, want de universele fietsdrager die ik heb gekocht blijkt niet geschikt te zijn. Dat ding mag maar 30 kg dragen en mijn fiets is toch wel een tikkie zwaarder. Mijn lief en ik hadden de fietsdrager aan mijn Panda geprutst, daarna hingen we mijn fiets er aan. Mijn lief keek steeds bedenkelijker en ik eerlijk gezegd ook. Nee, dat werd ‘m niet. Nu staat ‘ie te koop aangeboden op Marktplaats. Denk je dat iemand ‘m wil kopen? Niks hoor, nog geen reactie gehad. Na mijn vakantie maar opnieuw te koop aanbieden.

'vakantie

Bij de bibliotheek heb ik de vakantietas gehaald. Mijn lief en ik hebben de buit verdeeld. Hij twee boeken en ik twee. Verder heb ik mezelf getrakteerd op wat nieuwe boeken. Zelfs vandaag nog. We waren naar Leeuwarden, gewoon gezellig even de stad in. Mijn plan was om nog wat shirtjes te kopen en misschien een korte broek. Het is uiteindelijk uitverkoop. Het werd precies één shirtje, meer kon ik niet vinden. De korte broek die ik gepast heb zat niet lekker en eigenlijk stond ‘ie ook niet leuk. Maar ja, dat boek hè! Dat kon ik niet laten liggen. Eerlijk gezegd zag ik nog veel meer boeken, maar vorige week had ik er mezelf ook al één cadeau gedaan. O ja, en een paar weken geleden kocht ik er ook al drie. Bij de kringloopwinkel in Broek in Waterland. Zo goed als nieuw, vooral die ene, die van Cissy van Marxveldt, “een zomerzotheid”. Stukgelezen heb ik het boek in mijn jonge jaren. Nu zag ik ‘m liggen, met de originele omslag en op slag werd ik verliefd. Lijkt me zo geweldig om dat boek nu opnieuw te lezen. Mij benieuwen wat ik er nu van vind.

Je ziet, er gaat genoeg mee en vervelen zal ik me niet.

2 thoughts on “Ik ga op vakantie en neem mee……………………….

Leave a Reply

