Hitteprotocol of gezond verstand

hitteprotocol

Vanmorgen vroeg was het buiten koeler dan binnen in het verpleeghuis, zodat ik besloot om de deur open te zetten. Een ander zag dat niet zo zitten, want het hitteprotocol gaf iets anders aan.

“Om 9.00 uur moet de deur dicht hoor, dat staat in het protocol”.

Ik liet weten dat ik mijn gezonde verstand het werk liet doen en dat ik de deur weer dicht zou doen als het buiten warmer werd dan binnen.

“Gaan jullie buiten, in deze hitte koffie drinken?”, vroeg zij.

“Het is buiten koeler dan binnen hoor”, liet weer een ander weten. En ja hoor, eindelijk mocht bij haar in de huiskamer ook de deur open.

Gezond verstand, waar blijft dat als alles volgens protocollen gedaan moet worden?

4 thoughts on “Hitteprotocol of gezond verstand

  1. Wat fijn dat jij er anders over denkt en je gezonde verstand gebruikt, Wilma! Hopelijk volgen anderen dan ook….protocollen…soms moeten die er zijn, maar meestal word ik er tegendraads van (wat mij niet altijd in dank wordt afgenomen :v)

Leave a Reply

