Coronation Street

Coronation Streetjpeg

Afgelopen maandagochtend waande ik mij heel even in Coronation Street. Je weet wel, die serie waarin alle vrouwen met krulspelden in hun haar rondliepen.

Mijn lief en ik gingen bij mijn dochter oppassen. De aanleiding was niet leuk, want zij  moest onder het mes bij de kaakchirurg. Ooit heeft zij 18 jaar geleden een ongeluk gehad waarbij zij vier voortanden kwijtraakte met wortel en al. Jaren liep zij met een “plaatje”, tot zij op haar 18e een brug kreeg. Tot voor kort ging dit goed en als er problemen waren werd het opgelapt. Nu moest de brug verwijderd en werd haar kaak voorbereid voor implantaten. Ze kwam van de operatie terug en werkelijk waar, Marijke Helwegen was er niets bij. Mijn dochter was gewoon Marijke Helwegen in het kwadraat.

Omdat ze op maandagochtend al vroeg de deur uit moest besloten mijn lief en ik te overnachten in een bed & breakfast. We konden het ons niet veroorloven om ‘s morgens in een file terecht te komen. Natuurlijk hadden we bij één van de kinderen kunnen slapen. Dat zagen we niet zo zitten. Ik had de hele weekend gewerkt. En geloof het of niet, maar in een verpleeghuis is het in een weekend altijd veel drukker dan door de week. Ik had me een slag in de rondte gewerkt en moest er niet aan denken om een gebroken nacht te hebben doordat ik bij een kleinkind op de kamer zou slapen. Nee, zo’n bed & breakfast is dan echt een uitkomst. We hoefden er niet te ontbijten, want dat zouden we bij mijn dochter doen.

Het bed & breakfast werd gerund door een stel ras Amsterdammers. Niks mis mee hoor, met dat stel, we moesten alleen door hun huiskamer naar onze slaapkamer. Dat voelde wat ongemakkelijk. Ons wandelingetje ‘s avonds hebben we dan ook maar laten schieten. We hebben wat gelezen, wijntje er bij en daarna gauw slapen. Dat was hard nodig, want rond 21.30 uur keek ik scheel van de moeheid.

‘s Morgens werden wij al vroeg wakker en om 8.00 uur waren we klaar voor vertrek. Daar stonden we dan, in de woonkamer. Geen eigenaar te bekennen. Mijn lief liep naar beneden. De achterdeur bleek niet op slot, zodat hij de tas vast naar de auto bracht. Ik liep wat heen en weer en vroeg me af wat we hier mee aan moesten. We konden natuurlijk het geld op tafel leggen en gewoon weg gaan, maar dat voelde wat raar. Uiteindelijk besloten we op zoek te gaan naar de slaapkamer van de eigenaar. Die bleek beneden te zijn. Wat voorheen garage was, was nu slaapkamer. Ik gaf een bescheiden roffeltje op de deur en ja hoor er kwam leven in de brouwerij: “Ja?”, hoorden wij de vrouw zeggen. “Wij willen graag vertrekken”, zei mijn lief. Er klonk wat gestommel, de deur ging open. Ik kon nog net mijn lach verbijten. Daar stond zij, in haar bloemetjes peignoir en ja, je raadt het al, met krulspelden in het haar. Nadat ik haar het geld had gegeven wenste zij ons een fijne dag en verdween weer.

One thought on “Coronation Street

Leave a Reply

