Een lekker stuk

k5750124

De ene dag ben ik vriendelijker dan de andere dag. Waar dat aan ligt weet ik niet. Daarvoor laat mijn geheugen me te veel in de steek.

Vanmorgen was ik wakker toen de zuster binnen kwam. Ze zei me vriendelijk gedag en pakte mijn hand toen ik deze naar haar uitstak. Vervolgens trok ik haar naar me toe en ja hoor, ik kreeg een knuffel. Daarna kreeg ik mijn medicijnen. Vandaag was een goeie dag, dus nam ik ze zonder problemen in. Ja, de ene dag is de andere niet. Ik heb van die dagen dat ik echt niet te genieten ben en op alles en iedereen boos ben. Dan gooi ik wel eens een kopje door de huiskamer. De zusters vinden dat geloof ik niet leuk. Dat is vast omdat ze de scherven op moeten ruimen.

Na het innemen van mijn medicijnen ben ik weer heerlijk in slaap gevallen tot ik wakker werd gemaakt. Moet je bij mij niet doen. Dan begint mijn dag echt verkeerd, behalve vandaag. “Kijk eens wie ik meegenomen heb!”, zei de zuster. Ik was eigenlijk een beetje ontstemd, tot ik de broeder zag die schuin achter haar stond. Ik lachte van oor tot oor en zei: “Wat een lekker stuk”.

Leave a Reply

