Proef kamperen

14-05-2015 (2)

Het idee dat ik onze nieuwe tent in mijn eentje op kan zetten heb ik maar laten varen. Dat gaat me niet echt lukken. Ach, dacht ik eerst nog, er zijn altijd wel kampeerders die je daarmee willen helpen. Kijk, dat was al de eerste twijfel, maar na het proef kamperen heb ik bakzeil gehaald en gevraagd of mijn lief toch maar mee wil. Natuurlijk wil hij dat en eigenlijk is hij er blij mee. Dan weet hij straks waar ik mijn plekkie heb en hij weet zeker dat de tent goed staat.

We hebben vanaf Hemelvaartdag onze nieuwe tent uitgeprobeerd. Een stoere onderneming, want echt heel mooi weer werd er niet verwacht. Overdag een graad of vijftien en ‘s nachts hooguit acht. Best koud, zeker de eerste nacht. Wat wil je ook met alleen een hoeslaken over het luchtbed heen. Stom, stom, stom, want dat hadden we van te voren kunnen weten. Gelukkig zijn wij niet voor één gat te vangen en hebben we de volgende dag een extra slaapzak gekocht en deze over het het hoeslaken gelegd. Dat scheelde een stuk!

15-05-2015 (11)

We kampeerden in de omgeving waar ik vier jaar geleden nog woonde. Een mini camping deleek vlak bij Broek en Waterland. Mooi op fietsafstand van Purmerend zodat ik mijn lief kon laten zien waar ik vroeger met mijn kinderen altijd fietste. Zo gingen we de tweede dag naar Purmerend. Konden we meteen samen in lunchroomdeoorsprong lunchen, de lunchroom van mijn dochter en schoonzoon.
Nou dacht ik dat ik in deze omgeving toch wel alle fietspaden had gezien, maar dat bleek niet het geval. We kwamen op plekjes waar ik nog niet eerder was geweest.

16-05-2015 (4)
De dag er na begon erg regenachtig en al gauw kwam ik tot de conclusie dat het slim zou zijn om een paar rubber tuinschoenen te kopen zodat je die aan kan doen als je over een nat grasveld heen moet. Die zijn we dan ook gaan kopen, maar eerst gingen we naar Medemblik. Met een omweg, want mijn topografische kennis laat te wensen over. Het weer klaarde gelukkig op toen we daar eenmaal waren. Het waaide wel flink, maar de zon scheen ook en dat maakte een hoop goed. Via Hoorn zijn we weer terug naar de camping gereden. Met de auto hoor, we deden niet alles op de fiets. Een tussenstop gemaakt bij karstententen vanwege die rubber schoenen. Die bleken ze niet te hebben, maar we kochten er wel een nieuwe fluitketel en een gaatjestapijt voor in de tent. Uiteindelijk hebben we de rubber schoenen bij Tuincentrum Overvecht in de Zuidoostbeemster gekocht. Allemaal bekend terrein voor mij en heerlijk om mijn lief te laten zien.

16-05-2015 (13)

‘s Avonds liepen we 3½ km naar Monnickendam om daar lekker een patatje te eten. Heerlijk! Daarna dezelfde afstand weer terug en nog even met een boek op schoot in de tent. Wijntje er bij, een schaaltje chips onder handbereik. Heerlijk!

De laatste dag zijn we, weer op de fiets, naar Purmerend gegaan om de verjaardagen van twee kleinkinderen te vieren. Jordy werd drie en Milou was al jarig geweest en één geworden. Het werd in één keer gevierd. Daarna weer een uurtje terug en de tent afgebroken. Een karwei wat ik waarschijnlijk wel in mijn eentje kan. En anders zit er niks anders op dan hulp van één van andere kampeerders te vragen, want mijn lief is dan zelf op vakantie met zijn kinderen.

Al met al waren het hele fijne en ook wel stoere dagen. Want zeg nu eerlijk, wie gaat er met deze temperaturen nou in een tent kamperen?

4 thoughts on “Proef kamperen

  1. Ik vind het dapper hoor. Mij niet meer gezien tegenwoordig. Genoeg gekampeerd in mijn jonge tijd. Nou ja, een weekje aan de Middellandse zee zou nog te overwegen zijn.

Leave a Reply

