Eten voor twee

eten voor twee

Voordat ik jullie op het verkeerde been zet met de kop van het verhaal haast ik mij te zeggen dat ik niet zwanger ben. Ik moet er niet aan denken zeg. Niet dat ik kleine kinderen niet leuk vind hoor, dat is het niet. Nee hoor, ik ben gewoon al 56 en oma van 6 kleinkinderen in de leeftijd van 6 maanden tot drie jaar.

Bovendien heb ik net weer een baan gevonden. Stiekem vond ik het toch wel geweldig dat ik ondanks mijn leeftijd nog werd aangenomen. Was je op zoek dan? Ja, zo af en toe deed ik toch wel weer een sollicitatiepoging. Weet je dat je daar soms niet eens een reactie op krijgt? En heel soms heb je al heel snel een afwijzing. Zo gebeurde het dat ik op een avond om 22.00 uur mijn sollicitatiebrief en CV doormailde naar de Obesitaskliniek en ik de volgende ochtend om 9.00 uur al een afwijzing had. Daar baalde ik behoorlijk van. Uiteindelijk kan je je dan toch echt wel afvragen hoe serieus men mijn sollicitatie nam. Was ik te oud? Was het omdat ik uit de ouderenzorg kom? Geen idee, maar het maakte me behoorlijk pissig. Voor hun fatsoen hadden ze ook even een week kunnen wachten met deze reactie. Ha ha, en dat heb ik ze dan ook per omgaande laten weten. Stelletje sukkels.

Ik ga nu gewoon weer in de ouderenzorg werken. In een verpleeghuis op een PG afdeling als een soort “meewerkend voorman”.

Maar goed, daar ging dit verhaal helemaal niet over. Het ging over eten en dan nog wel voor twee.
Misschien herkennen mensen dit probleem: Je haalt een bloemkool en houdt bijna een halve bloemkool over omdat je maar samen bent. Weer gekookte bloemkool eten wordt wat saai, daarom ga ik altijd op zoek naar nieuwe recepten.

Kipcurry met bloemkool voor 2 personen:

Ingrediënten: 2 eetlepels lijfolie of vloeibare braadboter, 350 gram kipfilet in reepjes, 1 kleine gesnipperde ui, ½ rode peper in stukjes (zaadjes verwijderen), een stukje geschilde en in stukjes gesneden gemberwortel van 2 cm, ½ theelepel gemalen komijn (djinten), ½ eetlepel gemalen koriander (ketoembar), ½ theelepel kaneelpoeder, 200 ml kokosmelk, 200 ml kippenbouillon, 250 gram bloemkool in roosjes.

En zelf doe ik er dan nog wat stukjes wortel en doperwtjes doorheen.

Bereidingswijze:

Verhit de helft van de olie en bak de kipreepjes goudbruin. Schep de kip uit de pan. Voeg de rest van de olie toe en roerbak hierin de ui, rode peper, gember, koriander, komijn en kaneel. Giet de kokosmelk en kippenbouillon erbij. Voeg de kip en de bloemkoolroosjes (wortel en doperwtjes) toe en stoof 15 minuten zachtjes zonder deksel op de pan.

Lekker met zilvervliesrijst.

Mijn lief en ik vonden het heerlijk, dus zullen we dit wel vaker eten. Net zoals de puntpaprika’s gevuld met kabeljauwfilet die we vanavond hebben gegeten.

Leave a Reply

