Wat je belooft moet je doen

wat je belooft moet je doen

Ik probeer me altijd aan mijn beloftes te houden. Soms kan het gebeuren dat zoiets niet lukt, maar dan valt het altijd uit te leggen. Het is dan ook altijd jammer wanneer er iets beloofd wordt, waarna het helemaal naar de achtergrond verdwijnt. Niemand heeft het er dan meer over en de belofte lijkt ineens nooit te hebben bestaan.

Zo zit ik niet in elkaar, dus hierbij de beloofde rodekoolsalade. Dit had je natuurlijk niet verwacht. Je dacht vast dat er een heel ingewikkeld verhaal zou komen. Niets is minder waar, maar ik vond het wel een leuke inleiding. Ik merk namelijk dat de verhalen waar recepten in voorkomen gewoon minder vaak gelezen worden dan “mijn eigen” verhalen. Ook de verhalen waar ik een mening over het één of ander over ventileer zijn minder in trek. Tja, wie zit er ook eigenlijk op mijn mening te wachten. Niemand denk ik. Kennelijk is het wel en wee over mijn eigen besognes veel interessanter. Misschien ook wel logisch, want ik merk dat ik zelf ook graag de blogs lees van bloggers die over hun eigen ups & downs schrijven. Gewoon een menselijk trekje dus.

Ingrediënten voor 2 personen

  • 1 eetlepel vloeibare honing
  • 2 eetlepels citroensap
  • 150 gram dunne reepjes rode kool (gewoon het restant van die ene rode kool waarvan je al eerder delen gebruikt hebt)
  • 2 eetlepels rozijnen (wel even laten wellen in water)
  • 1 handsinaasappelen (mineola’s doen het ook goed en zijn makkelijker te verwerken)
  • 25 gram walnoten, grof gehakt
  • zout en peper

Bereidingswijze:

  • Klop in een ruime kom een dressing van de honing, het citroensap en naar smaak zout en peper. Schep de rode kool en de rozijnen er door en laat de dressing minimaal 2 uur in de kool trekken, zodat de kool zachter wordt.
  • Halveer de sinaasappels en snijd de partjes tussen de vliezen uit. Uit ervaring weet ik dat een mineola zich hier beter voor leent. Vang het sap dat hierbij vrijkomt op in de schaal met rode kool.
  • Meng de partjes sinaasappel en de noten door de rode kool.

Zo, nu heb ik alle vier de recepten met rode kool met jullie gedeeld. Als je zelf een lekker recept weet met rode kool hoor ik het graag.

Leave a Reply

