Nederland is gek geworden.

Nederland is gek geworden

Er zijn dingen die ik niet begrijp en ik denk dat ik ze ook niet wil begrijpen. Sommige dingen zijn echt zo totaal belachelijk dat ik soms niet weet of ik er om lachen of om huilen moet. Niet te veel over nadenken dan maar? Ik weet niet of dat wel een optie is. Bovendien kan ik mijn denkhoofd toch niet stopzetten. De aan-uitknop is al jaren zoek. Vandaar dat ik schrijf, dat is mijn aan-uitknop.

Gisteravond bracht ik, na de koorrepetitie, mijn boek “In de war” naar het Alzheimercafé. Daar viel ik met mijn neus in de boter van de uitleg over de vernieuwingen in de zorg. Weet je dat alle indicaties, de zorgzwaartepakketten, maar geldig zijn tot eind dit jaar. Tot eind 2015 dus. Dus ook die van je demente moeder, opa, tante of buurvrouw. Waarschijnlijk hebben die een indicatie gekregen tot 2028, maar die geldt na eind 2015 ook niet meer. In Den Haag verwachten ze schijnbaar echt dat iedereen dan genezen is en weer zelfstandig kan wonen. O nee, nu overdrijf ik, want 6 weken voor het aflopen van de indicatie kan je een nieuwe aanvragen. Het liefst doe je dit zelf en geef je goed aan waarom je daar recht op hebt.

Snap ik dit nog? Nee dus.

Gisteren is geen enkele minister geslaagd voor het maken van de rekentoets. Zelfs de oud-wiskundeleraar, Kamerlid Paul van Mennen (D66), had een onvoldoende. Toch wordt de rekentoets ingevoerd. De reden hiervan is dat de Kamerleden zich niet hebben kunnen voorbereiden op de toets. Aha, scholieren mogen dit wel en zullen dus slagen voor een toets waar niemand iets van begrijpt.

Snap ik dit nog? Nee dus.

We hebben onze EU daarmee een veiliger Europa. Onze legers hebben we niet meer nodig, bezuinigen op die flauwekul. Dat werd ons toch voorgehouden? Helaas is het nu onveiliger dan het heel lang geweest is.

Snap ik dit nog? Nee dus.

In Gouda wordt een muur geplaatst tussen de Moskee en het Kinderdagverblijf. Gewoon om te voorkomen dat er bij de gelovigen een zeker mate van opwinding en daarmee dus afleiding van het gebed, ontstaat wanneer zij geconfronteerd worden de onbedekte hoofden, armen en benen van het personeel van het Kinderdagverblijf. Misschien staat er straks nog wel een Kamerlid op die dit te duur vindt en als alternatief het personeel van het Kinderdagverblijf een burka aanbiedt. Je weet maar nooit in dit land van “pappen en nat houden”.

Snap ik dit nog? Nee dus.

Of eigenlijk snap ik het wel, want Nederland is gek geworden. Vraag maar aan professor Smalhout, die heeft er een boek over geschreven.

One thought on “Nederland is gek geworden.

Leave a Reply

