Wildplassen

wildplassenEr zijn van die momenten dat ik denk: “Was ik maar een man”. Je begrijpt het al. Dat zijn die momenten dat ik heel nodig moet plassen en er geen wc in de wijde omtrek te bekennen is. 

Afgelopen zondag liep ik een tocht van 25 km door de bossen van Apeldoorn. De route was verwerkt in een compleet boekwerk en ik was even bang dat ik door de bomen het bos niet zou zien. Gelukkig bleek vrijwel iedere boom van een pijl te zijn voorzien, zodat verdwalen er niet bij was.

Af en toe zag ik het  al wat oudere echtpaar voor mij uit lopen. Door de wirwar van paadjes raakte ik ze regelmatig ook weer kwijt. Ik naderde een weg, stak over en verdween via een smal paadje het bos weer in. Het echtpaar zag ik de bocht om verdwijnen en toen ik dichterbij kwam hoorde ik de man zeggen: “Hier kan het wel, er is nu toch niemand die me ziet”. Net op dat moment kwam de bocht door en duidelijk was dat de man een boom had uitgezocht om tegen aan te plassen. Zelf moest ik ook al een poosje, dus was ik best een beetje jaloers.

De man keek nog even om zich heen, zag mij en deed snel zijn gulp weer dicht. “Gaat uw gang hoor, ik kijk wel een andere kant op”, zei ik. De man draaide me de rug weer toe en deed wat hij al eerder van plan was te doen. Terwijl ik zijn vrouw passeerde en gedag zij, zei ze: “Ach, en zoveel is er nu ook weer niet te zien”, waarbij wij beiden in de lach schoten.

Jammer dat ik pas later bedacht dat ik zo tussen neus en lippen door had kunnen zeggen dat ik, door mijn beroep, al zoveel mannelijke geslachtsdelen had gezien dat ik hier echt niet van in de war zou raken. Ik had hun gezichten wel willen zien. Maar ja, zoals wel vaker, bedenk ik altijd achteraf wat ik had kunnen zeggen.

One thought on “Wildplassen

  1. Heel herkenbaar en leuk geschreven. Mooi plaatje erbij, Wilma! Dat herinnert mij aan een autorit vanuit België en we bij de oprit naar de snelweg een stilstaande bus passeerden. Ernaast een grote groep mannen op rij….je raadt het al, ‘plassend’…. zij zwaaiden ook nog naar de mensen in de auto’s 🙂

Leave a Reply

