Goede voornemens

“Ja, ik ga stoppen met roken, minder drinken, gezonder eten, afvallen, meer bewegen, op tijd naar bed.”

Ha ha, ik zet jullie een beetje op het verkeerde been, want ik rook niet, en die drie glaasjes wijn in de week laat ik lekker zo, ik eet al gezond en ben al jaren op hetzelfde gewicht. En nee, ik ga niet naar de sportschool maar zorg evengoed wel dat ik voldoende beweeg. Dagelijks een stuk lopen en gister nog 25 km gewandeld. Een zware tocht door de drassige bodem in het bos. Ik voel mijn scheenbenen en dat gebeurt me niet vaak na het wandelen. Op tijd naar bed ga ik eigenlijk ook altijd.

Ik ben bang dat menigeen mij saai vind, want als ik bovenstaande lees druipt dat er wel een beetje af. Nou ja, ik ben er zelf happy mee. En is het werkelijk belangrijk wat een ander daar van vindt?

download

Heb ik dan helemaal geen voornemens voor dit jaar? Natuurlijk wel! Maar of alles nou anders moet? Ach, misschien moet ik wat minder twijfelen aan de beslissingen die ik neem en aan de keuzes die ik maak. Waarschijnlijk moet ik wat meer achter mezelf blijven staan. Komt op hetzelfde neer natuurlijk. Niet twijfelen aan de beslissing die je neemt en aan de keuze die je maakt betekent toch eigenlijk gewoon dat je achter jezelf staat. Ben ik mooi met z’n drieën, want mijn lief staat altijd al achter mij. Dat wordt dus, ik, mijn lief en mezelf. Is drie dan niet teveel? Ja, soms wel, maar in dit geval niet. In dit geval is het alleen maar fijn.

Duidelijke doelen voor dit jaar zijn voor mij:

Mijn eigen praktijk starten.

Mijn tekenwerk onder de aandacht brengen.

Zorgen dat het kinderboek, wat ik geschreven heb, uitgegeven wordt.

Verder schrijven aan het vervolg van het eerste kinderboek.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/48287-goede-voornemens-realiseren.html

One thought on “Goede voornemens

Leave a Reply

