Jezelf zijn

Heel wat keren in mijn leven dacht ik: “Ja, nu ben ik wie ik ben of altijd al had moeten zijn”. Net zoveel keren bedacht ik dat het anders moest.

Herken je het? Het gevoel dat je eindelijk dicht bij je zelf bent en dat het vlak daarna weer tussen je vingers doorglipt. Mijn hele leven heb ik hier last van gehad. Nu denk ik weer: “Ja, ik ben bijna mezelf, maar net niet altijd. Dat brengen omstandigheden soms met zich mee. Dan pas ik noodgedwongen aan en speel een rol, maar ik blijf in die rol wel steeds dicht bij mezelf.

Wat een geluk dat ik gisteren de televisie aan had staan en de reclame van Tena Lady zag. Nu pas weet ik hoe ik mezelf kan zijn. Door Tena Lady te gebruiken. Dan pas ben je altijd en overal jezelf.

Ik had werkelijk geen idee dat het zo simpel zou zijn.

7 thoughts on “Jezelf zijn

  1. Een van de moeilijkste dingen: ‘bij jezelf blijven’….regelmatig pas ook ik me aan hoewel dat steeds meer gaat op een manier dat ik ook dicht bij mezelf kan blijven, dat is de winst van het ouder worden, beter weten hoe je iets wilt of doet….jammer dat ik die reclame niet heb gezien, zal dus nooit weten hoe ik echt bij mezelf kan blijven…..;-)

    1. Echt ontkomen aan “aanpassen” kom je bijna niet. Ook mijn aanpassen gaat steeds beter op een manier waarbij ik dicht bij mezelf blijf. De situatie is er soms gewoon naar en dan maak ik er maar het beste van.

  2. Tena Lady vangt datgene op dat je laat glippen, maar dat kan ook niet blijven duren. Beter lijkt het mij de boel eerst onder controle te houden via ons hoofd en gevoelsleven. Het resultaat is dan misschien een volledige controle over de sluitspieren Wilma 🙂

      1. Jouw eerste alinea kwam serieus op mij over. Je kan mijn reactie zowel als een grapje zien of anders met iets meer diepgang tussen de ‘regels’ door lezen Wilma 😉

        Hartelijke groet!

Leave a Reply

