Een beetje vreemd

Hij leek een beetje een zonderling, zoals hij daar aan tafel zat. Zijn bewegingen waren wat houterig en onzeker.

De laatste rust in de tocht van 26,5 km bij Ruinen, was in een theehuis midden in het bos. Een leuke plek en twee jaar geleden liep ik hier ook naar binnen, maar moest toen de sneeuw van mijn schoenen stampen. Ik vroeg om een koffie verkeerd, die vervolgens speciaal voor me gemaakt werd en ik kreeg ‘m in een kartonnen bekertje aangereikt. Het was niet helemaal naar de serveerster haar zin en ze pakte nog een kannetje warme melk: “Als u er een paar slokjes van heeft gedronken kan u de rest nog met wat meer melk aanvullen”, zei ze. Ik zocht een rustig plekje uit en keek om me heen.

Aan een lange tafel zaten links twee vrouwen die, aan het gesprek te horen, bij elkaar hoorden. Rechts aan diezelfde tafel zat een man die wat houterig bewoog. Hij keek, met schokkerige bewegingen om zich heen. De vrouw met het donkere lange haar deed een flirtpoging naar de man, die hier nauwelijks op reageerde. De vrouw met het blonde haar probeerde hem bij het gesprek te betrekken. Het zag er allemaal wat doelloos uit, want veel zei hij niet.

“Wij gaan weer. Kom je ook, dan lopen we het laatste stuk met z’n drieën”, zei de vrouw met het donkere haar. Hij had zijn koffie nog niet op en liet weten dat hij nog even bleef zitten. “Je wil natuurlijk nog een pilsje”, deed de blonde een duit in het zakje. “Dat hebben ze hier niet”, zei de wat zonderlinge figuur. De vrouwen trokken hun jas aan, de vrouw met het donkere haar gaf de man een knipoog, daarna liepen zij samen het theehuis uit.

“Ik blijf hier nog vijf minuten zitten en dan ga ik ook”, hoorde ik de man duidelijk zeggen. En inderdaad vertrok hij exact vijf minuten later.

7 thoughts on “Een beetje vreemd

    1. Mies, bij mij gaat het bijna vanzelf. Ik ben trouwens zelf ook niet altijd gediend van ongevraagd gezelschap, maar het wat schutterige gedrag viel mij direct al op en toen had er nog niemand iets gezegd.

Leave a Reply

