Een kooppie

Lekker tochtje was dat gisteren. Wel eens gehoord van Kalenberg of Vlodderbrug? Nee? Geeft niet hoor, ik tot voor kort ook niet. Het zijn startpunten van het Waterreijk Wandelroutenetwerk. Heerlijk, wandelen en even weg van de “huiswerk toestanden”, je weet wel: Zucht………………………………….

Mijn navigatiesysteem had ik ingesteld op Kalenberg, maar bij Vlodderbrug zag ik ook een grote P voor dit netwerk. Weet je wat? Ik start gewoon hier, dacht ik.  Een kleine kilometer liep ik nog over asfalt, daarna verdween ik het natuurgebied in. Heerlijk rustig, ik kwam vrijwel geen mens tegen. Slechts twee tegenliggers. Zij liepen de route in tegengestelde richting. Ja, of ik, dat kan natuurlijk ook.

Af en toe ging mijn fantasie met me aan de loop en bedacht ik thrillerachtige scenario. Dat krijg je als je te veel thrillers leest. Ik zag mezelf al gekneveld en halfdood achtergelaten.

IMG_3390

Waterreijk, de naam zegt het al, het is een waterrijk gebied. Hier en daar was het op de graspaden ook wat drassig en sopte ik er vrolijk op los. Mijn linkervoet leek wel wat nat te worden en ja hoor, voor de derde keer was de zool van mijn schoen aan het loslaten. Bij de auto aangekomen bekeek ik de schade eens goed en besloot dat ik hem niet meer zou laten repareren. Dat had ik al twee keer gedaan en iedere keer kwam het probleem terug. Ik besloot mezelf op een paar nieuwe wandelschoenen te trakteren.

Vandaag meteen mijn besluit uitgevoerd en vanmiddag stapte ik bij Intersport naar binnen. Wandelschoenen in soorten en maten en vooral in verschillende prijsklassen. Duur, duurder, duurst. Geen haar op mijn hoofd die er over dacht om meer dan € 100,00 uit te geven. Helaas, veel keus bleef er daardoor niet over. Ik had de verkoper al gauw overtuigd dat ik echt niet meer uit ging geven dan ik van plan was en hij hield op met zijn verkooppraatjes. Ik paste twee paar wandelschoenen van eigen merk, beiden € 89,95. Hij zei er al bij dat het eigenlijk niet echt wandelschoenen waren. “Stom”, dacht ik, “zet ze er dan ook niet tussen.” Ze zaten niet fijn en Ik baalde, want de andere merken waren allemaal duurder. De verkoper haalde een paar New Balance schoenen tevoorschijn en ik was al verkocht voordat ik ze aangepast had. Maar ja € 109, 95 was boven het door mij zelf bedachte budget, zodat ik hier niets van liet merken. Het waren van die schoenen waar ik vijf keer achter elkaar de Vierdaagse van Nijmegen op gelopen had. Schoenen die niet stuk te krijgen waren en uiteindelijk alleen aan de binnenkant versleten waren.

“Goed”, ik zal ze even passen. Kijken of dit bevalt”, liet ik de verkoper weten. Met gespeelde twijfelachtigheid vroeg ik nog een paar in een grotere maat. Die werden het al zo niet, want daar ‘zwommen’ mijn voeten in. “Mag ik die vorige nog een keer passen?”, vroeg ik. Natuurlijk mocht dat en de verkoper liet weten dat hij op deze schoenen wel een leuke korting mocht geven. Kijk, nu werd het interessant. Op de New Balance schoenen liep ik de winkel door. Ze zaten gewoon perfect. Ik had ook niet anders verwacht. Alsof ze voor mijn voeten gemaakt waren.

“20% Korting kan ik geven, dat wordt dan ongeveer € 88,00”, liet de verkoper weten. Ik liep nog een rondje, bekeek mezelf in de passpiegel en zei:  “Ja, deze worden het. Ze zitten als gegoten”.

En zo betaalde ik € 87,96 voor een paar schoenen die normaal veel duurder zijn. “Toch wel gek dat ik die korting zomaar kreeg”, dacht ik nog even. Maar………..mooi kooppie, nietwaar?

 

Leave a Reply

