Zucht………………………

Het is zaterdag, mijn stiefzoon zit aan tafel met zijn huiswerk. Het huiswerk wat op de laptop gemaakt moet worden duurt eindeloos. Alleen huiswerk? Na het middageten zit hij weer aan zijn huiswerk. Met  boek en schrift deze keer. Hij kijkt voor zich uit, kauwt op zijn pen, krabt op zijn hoofd, kijkt voor zich uit, etc., etc.

“Lukt het niet?”, vraagt mijn lief aan hem. Nee, het lukt niet. Hij snapt er niks van, weet niet hoe hij het doen moet en mijn lief slaat aan het uitleggen. Vrouwelijke, mannelijke en onzijdige zelfstandige naamwoorden moeten in het Duits allemaal met een hoofdletter geschreven worden. Zet er de, het of een voor en je weet of het een zelfstandig naamwoord is. “Goh, dat zei de juf ook al”, zegt mijn stiefzoon met een verveeld gezicht.

En ik: Zucht…………………………………., ik ga naar boven. Kabouterillustraties tekenen, want nog niet elk verhaal heeft er één.

Het wordt zondag en mijn stiefzoon zit aan tafel met zijn huiswerk. Weer met boek en schrift. En weer kijkt hij voor zich uit, kauwt op zijn pen, krabt op zijn hoofd, kijkt voor zich uit, etc., etc.

“Ik snap wiskunde niet”, zegt hij. “Wat snap je er niet aan?”, vraagt mijn lief en gaat bij hem zitten om het uit te leggen.

En ik: Zucht……………………………………………., ik ga doen wat ik toch al van plan was. Wandelen:  9,7  Km via het Waterreijk wandelroutenetwerk.  Op naar Kalenberg, maar uiteindelijk wordt het  Vlodderbrug en ga ik het natuurgebied in voor een tocht van 10,4 km. Twee uur lang kom ik vrijwel niemand tegen. Zucht……………………………….., maar nu van tevredenheid.

2 thoughts on “Zucht………………………

Leave a Reply

