Het boodschappenlijstje

Vandaag zag ik een vodje papier liggen in de gang op de begane grond. Ik bedacht me niet en raapte het op om in de afvalbak te gooien, tot ik zag dat het een sappelesie was. Ja, een sappelesie, je leest het goed. Zo noemde mijn zoon, toen hij drie was, het boodschappenlijstje waarmee we samen boodschappen gingen doen.

Het bleek een wat wonderlijk lijstje te zijn, want ik las:

1 fles Sevenup

Nog wat anders

1 rol pepermunt

Nog wat anders

Een half brood

Nog wat anders

Wat lekkers

Nog wat anders

Nog wat anders

Nog wat anders.

Ik had geen idee van wie dit boodschappenlijstje kon zijn en raadpleegde mijn collega’s. Er werden wat suggesties gedaan en de meeste kwamen met elkaar overeen, dus ging ik op zoek naar de bewuste bewoner. Ik trof haar aan tafel met wat mede bewoners, liet haar het lijstje zien en vroeg of dit van haar was. Dat bleek inderdaad het geval. Ze pakte het aan, scheurde het in kleine snippertjes, want ze had alles al in huis.

“Dan hebt u van alles en nog wat in huis”, zei ik tegen haar. Ze knikte bevestigend. “Kan ik nog wat anders voor u doen?” vroeg ik haar, voordat ik weer verder ging met mijn werk.

Leave a Reply

