De wind er onder

“Och jee, nu valt mijn handdoek ook nog op de grond” zei ze vanmorgen tegen mij.

“Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat hij naar beneden valt en niet omhoog. Het waait nogal en uw raam staat open. De wind zou zomaar onder de handdoek kunnen komen en wie weet vliegt hij dan door het raam naar buiten. Ik ben zo’n type die dan probeert om  zo’n handdoek tegen te houden. Dan pak ik ‘m vast en loop ik vervolgens het risico om met handdoek en al naar buiten te worden getrokken.  Ziet u me al gaan, vliegend door de lucht. Wie weet waar ik dan terecht kom” reageerde ik.

“Jij hebt wel heel veel fantasie.” Ja, dacht ik, dat heb ik zeker. Ik ben niet voor niks een kinderboek aan het schrijven.

 

Leave a Reply

