Opzeggen

De Telegraaf is snel met reageren. Op zondag deed ik de brief op de bus waarin ik mijn abonnement opzegde, zo’n voordeelabonnement voor € 18,50 in de maand. Overigens deed ik eerst online een poging. Ik moest een account aanmaken en dat lukte maar niet. Ze wilden mijn account niet accepteren, dan maar ouderwets met de post.

Meteen vandaag hing er iemand van de klantenservice aan de lijn. Helaas was me toen nog niet opgevallen dat we vandaag de krant niet ontvangen hadden, want dan had ik dat natuurlijk meteen gemeld. Ik werd doorgezaagd over de reden van mijn opzegging en kriegel reageerde ik dat het eigenlijk helemaal niet belangrijk was, want ik wilde gewoon met ingang van 9 oktober 2014 geen krant meer ontvangen.

Mijn lief kwam thuis en vroeg mij naar de krant van vandaag. Lekker balen, die hadden we dus niet gekregen. Bellen dan maar om dit te laten weten. Kreeg ik te maken met een bandje dat vragen stelt over postcode en huisnummer. Vervolgens lepelt de stem mijn adres op. Ja, het bleek het goede adres te zijn. Wist ik wel. En wat vertelde de stem mij daarna? “U krijgt de krant een dag langer. Op deze manier krijgt u toch het aantal kranten waar u recht op heeft. Weet u dat u ook de Telegraaf op uw smartphone of tablet kunt lezen?” Laat ik nou geen smartphone of tablet hebben. Ik wil gewoon de krant van vandaag. Vroeger werd zo’n exemplaar alsnog bezorgd nadat ze dit de bezorger hadden laten weten.

Ik heb trouwens niet alleen de Telegraaf opgezegd, maar ook de Mikrogids, èn mijn baan. Gek genoeg leek het mijn leidinggevende gewoon een goed idee dat ik vandaag kwam werken. Niks wegblijven en laten weten dat ik na mijn ontslagdatum wel een dag langer kom, zodat ik het aantal dagen gewerkt heb waar ik recht op heb. Of waar zij recht op hebben natuurlijk. Het is maar hoe je het bekijkt.

2 thoughts on “Opzeggen

    1. Ik kon me niet meer vinden in de manier waarop ik werken moet. Werkdruk die steeds hoger wordt, management die dit niet wil zien en vindt dat er creatiever met tijd omgegaan moet worden. De rek is er gewoon uit, vrees ik. Ik voel me overigens prima nu ik dat besluit genomen heb. Het is weer rustig in mijn hoofd en dat is heel wat waard.

Leave a Reply

