Ja hoor, er kan nog meer bij

Vanmorgen, midden in de drukte van de ADL, kreeg ik een melding op mijn pieper die ik nog niet kende: “Delen”.

Verbaasd bekeek ik deze mededeling en las verder: “Denken jullie aan het koffie delen”.  Ik had werkelijk geen idee dat ik dat moest doen en uitte deze verbazing dan ook hardop. Een collega wist te vertellen dat wij, het verzorgend en verplegend personeel inderdaad gedurende de vakantieperiode moeten zorgen dat er koffie gedeeld wordt. Ik keek op mijn horloge en zag dat het 9.30 uur was. We waren allemaal nog druk met het wassen en kleden van cliënten en dit moest er dus gewoon tussendoor.

Met veel kunst en vliegwerk werd er door een collega koffie rondgedeeld. Vrijwel niemand wist hier van, maar er bleek een mailtje over te zijn. Het schijnt dat er tijdens de zomerweken, de vakantieperiode dus, niet echt gerekend kan worden op onze vrijwilligers die normaal gesproken de koffie ronddelen. Wij moeten het er dus gewoon tussendoor gaan doen. Tja, we hebben een beroep waarin we nogal rustig aan kunnen doen en zeker met alle bezuinigingstoestanden is dat er uiteraard alleen maar beter op geworden. We hebben véél meer tijd en ook véél meer personeel dat ingezet wordt.

Maar, er kan gerust nog meer bij hoor, voordat het ziekmeldingen gaat regenen. We moeten allemaal tijdens deze periode, waarin collega’s die op vakantie zijn door de achterblijvers worden vervangen, meer uren maken dan normaal gesproken en lopen waarschijnlijk aan het eind van de zomer op ons tandvlees.

“Maar…………………..ik mag blij zijn dat ik mijn baan nog heb” is een veel gebruikte uitspraak. Nou…………….ik weet dat nog zo net niet.

 

Leave a Reply

