Onrust in de tuin

Gistermiddag werd ik gebeld door mijn collega en bleek ik voor vandaag vrij te krijgen. Was ik hier blij mee? Misschien als ik nog een contract van 36 uur had wel. Nu overviel het me, maar ik weet ook dat het niet anders kan. Door de bezuinigingen, het overlijden van cliënten en de andere manier van zorg verlenen, lopen we met te veel man op de afdeling en krijgt er dagelijks wel iemand vrij. Gelukkig verveel ik me niet gauw en heb ik altijd wel iets te doen, al is het maar het schrijven van dit blog.

Zo zat ik dus, geheel ongepland,in de tuin te ontbijten vanmorgen, met om mij heen een zenuwachtige moeder die enorm veel herrie maakte. Haar kind scharrelde in de tuin rond en zij maar roepen. Het gaat niet om mijn eigen moeder, maar dat had je vast al begrepen. Nee, in dit geval is het een kauwtje en haar kind kan nog niet goed vliegen.

Gisteren haalde mijn echtgenoot het beestje al uit de bijkeuken vandaan. Uiteraard had hij daar handschoenen bij aangetrokken, want anders ruikt het kauwtje naar mens, bovendien wilde hij niet dat zijn handen open lagen als het beestje in zijn vingers zou proberen te pikken.

Ik heb geen idee wat ik met het kauwtje aan moet. Hij loopt wat rond, vliegt soms in paniek van de bank naar een stoel en zijn moeder schreeuwt vervolgens aanwijzingen. Althans, als ik mezelf verplaats in die moederkauw is dat wat ik zou doen. In de buurt blijven en aanwijzingen geven. Net zoals vroeger toen mijn kinderen nog niet alles zelf konden, maar wel van alles zelf wilden doen.

De kat van de buren is er ook onrustig door geworden en loopt aan één stuk door te miauwen. Het is te hopen dat het daarbij blijft en dat ik niet, als ik straks weer naar beneden ga, een slagveld aantref. Ach, zo lang moederkauw in de buurt blijft krijgt de poes geen kans. Ik denk dat ze hem de ogen uitpikt als hij ook maar een klein beetje in de buurt van haar kind komt.

Al met al is het dus een beetje onrustig in de tuin en vraag ik me af of ik straks in de tuin koffie zal gaan drinken.

 

 

One thought on “Onrust in de tuin

  1. Haha, mooi verhaal! Het kauwtje gewoon met rust laten is inderdaad het beste. De ouder(s) zitten dan meestal wel in de buurt. Leuke foto ook!

Leave a Reply

