Het keyboard

Vroeger speelde zij graag orgel, maar nadat ze een hersenbloeding kreeg en haar rechterkant niet goed meer mee wil doen, kan dit niet meer.

Sinds kort staat er een keyboard in haar kamer, maar gespeeld heeft zij er nog niet op. Zij wil wel, maar moet nog de nodige moed bij elkaar schrapen. Laatst vertelde zij mij dat zij, tijdens het revalideren, samen met een pianolerares speelde. Zelfs speelde zij met de linkerhand en de pianolerares speelde met de rechterhand. Ze heeft dit als heel fijn ervaren. Ik vermoed dat ze dit mij vertelt omdat ik zelf piano speel en word hierdoor meteen met mijn neus op het feit gedrukt dat ik er niet aan moet denken dat ik nooit meer piano zou kunnen spelen.

Ik vraag haar of ze het fijn zou vinden om weer samen met iemand het pianospelen op te pakken. Dit blijkt inderdaad het geval en ik leg haar uit dat ik het zelf graag met haar zou doen, maar dat mij de tijd daarvoor ontbreekt. Terwijl ik haar verder help met wassen en aankleden werken mijn hersenen op volle toeren en ik zeg haar dat ik bij de activiteitenbegeleiding zal vragen of zij misschien een vrijwilliger weten voor deze activiteit.  Ik zie haar opfleuren en spreek met haar af dat ik haar laat weten of dit gaat lukken.

Helaas is er geen vrijwilliger die piano speelt, maar het wordt meegenomen en ze gaan op zoek. Dat is mooi, maar ondertussen wil ik niet stilzitten en vraag ik haar later in die week of zij misschien weet of iemand van de kerk, waar zij lid van is, piano speelt. Dat weet ze niet precies en bovendien spreekt ze niet vaak iemand van de kerk. Weer zoek ik naar oplossingen en stel haar voor om een briefje voor haar dochter neer te leggen met de vraag of zij dit wil navragen voor haar moeder.

Wordt vervolgd…………….

Leave a Reply

