Het borduurwerk

Boven haar bed hangt een groot, ingelijst, borduurwerk. Daar heeft ze heel wat uren aan gewerkt en vroeger was dit haar favoriete bezigheid. Nu gaat dit allemaal niet meer en leest ze veel.

Omdat ik zelf ook borduur geeft deze hobby een leuk aanknopingspunt voor gesprekken en ik vertel haar dat ik bezig ben met een Engels dorp. Het is een groot pakket en ik borduur per vierkantje. Er zitten 100 kruisjes in één zo’n vierkantje en daar doe ik meestal een uur over. Ze geniet er van als ik dit soort dingen vertel en moest lachen toen ik had uitgerekend ik nog 198 uur borduren moet voordat het klaar is.

Terwijl ze op de rand van het bed komt zitten vertelt ze dat in het borduurwerk boven haar bed één foutje zit. Ze heeft het nooit aan iemand verteld,  maar het stoort haar nog steeds. Net als ik me om wil draaien om de waskom mee naar de badkamer te nemen, zegt ze: “Zal ik het u foutje aanwijzen? Maar dan bent u wel de enige die hiervan weet”.  Ze wijst me aan waar de fout zit en ik ben eigenlijk alleen maar beduusd dat ze mij dit vertelt.

 

Leave a Reply

