In de soep lopen

Vandaag waren we bij de notaris vanwege de overdracht van ons oude huis. 

belangrijk

Mijn aanwezigheid bij de notaris bleek van wezenlijk belang en gelukkig was ik vandaag vrij, anders had de boel mooi in de soep gelopen. Beiden waren we er van overtuigd dat ik in deze transactie geen rol zou spelen omdat ik niet op de hypotheekakte voorkom.  We zijn echter in gemeenschap van goederen getrouwd en dan moet je als partner toestemming verlenen voor de verkoop van het huis. Tja, ik had natuurlijk hartstikke dwars kunnen gaan liggen, maar wat koop, of in dit geval verkoop je daar voor? Niets, waarschijnlijk.

beautiful worn fashion boots

Terwijl de notaris de bijlage, waarin dat van die toestemming stond voorlas, voelde ik met toch even geweldig belangrijk. Gelukkig kon ik de neiging bedwingen om naast mijn schoenen te gaan lopen, maar dat was meer omdat ik dan mijn veters los moest maken voordat ik er uit kon stappen.

Leave a Reply

