Babysokjes

Toen ik haar hielp met wassen en aankleden vertelde zij dat ze gister een beetje vervelende dag had gehad. Belangstellend vroeg ik wat er dan zo vervelend was geweest en zij vertelde mij het één en ander.

Ik vond het jammer voor haar en vertelde dat ik juist zo’n fijne dag had gehad, omdat ik voor de vijfde keer oma was geworden. Prachtig vond ze dat en ze feliciteerde mij. Later kwam ik weer bij haar omdat ze naar het restaurant gebracht moest worden. “Wacht even”, zei ze “ik heb iets voor u”, en ze gaf mij een plastic tasje waarin twee roze babysokjes zaten. Die had ze gekocht in de winkel die bij het huis hoort. Daar worden onder andere door de handwerkclub zelfgemaakte sokjes, knuffelbeestjes en slaapzakjes verkocht.

Spontaan zoende ik haar op beide wangen om haar te bedanken. Ze reageerde wat verlegen, terwijl ze dat helemaal niet is. Ze noemt zichzelf niet voor niks de directeur omdat ze ons graag vertelt hoe wij ons werk moeten doen.

Leave a Reply

