Vrolijk Pasen

Het paasweekend betekende voor mij dat ik van vrijdag tot en met maandag, tweede Paasdag, aan het werk was.

“Gaat u thuis nog Pasen vieren?”, vroeg hij mij terwijl ik hem  in zijn kleren hielp. Het klonk allemaal wat onduidelijk omdat hij zijn gebit nog niet in had en bijna had ik hem gevraagd zijn vraag te herhalen. “Ach, ik ben het hele Paasweekend aan het werk………..” en voordat ik mijn zin af kon maken klonk: “O, dat is ook wat,  maar daar heeft u zelf voor gekozen”.

verpleging

“O ja?”, dacht ik, “ik heb wel gekozen voor dit vak en daar hoort werken met de feestdagen inderdaad bij .Het zou fijn zijn als cliënten daar hun waardering over uitspreken. Het mopperen en zeuren bleek echter bij een aantal cliënten niet van de lucht. Eén van hen spande de kroon want bij hem bleek er te veel spijs in het paasbrood te zitten.

Tja…………….misschien werd dit gemopper wel veroorzaakt door het gebrek aan activiteiten, wie weet.

Leave a Reply

