Niet zeuren

Halverwege de gang kwam ik haar, in haar rolstoel, tegen en hielp haar naar hun appartement. Ze moest nodig naar het toilet, dat kon dan mooi in één moeite door.

Terwijl ik haar hielp vertelde zij dat die mw. in het hoekje weer in haar deuropening stond te verkondigen dat het voor haar allemaal niet meer hoefde. Dit is mij bekend, ik hoor het al aan sinds ik hier werk en dat is al twee jaar en twee maanden.

“Kan die mevrouw nog wel dingen zelf?”, vroeg zij mij. “Het meeste doet zij nog zelf”, was mijn antwoord. Het werd even stil en toen ik haar weer in haar rolstoel geholpen had vroeg zij mij of die mevrouw nog zelfstandig naar het toilet kon.

naar het toilet

Ik liet haar weten dat zij dit inderdaad nog zelf deed. “Dan moet zij niet zo zeuren”, was haar reactie.

 

Leave a Reply

