Te hete pap

Ik ken haar niet goed en kwam pas voor de tweede keer bij haar om haar te helpen met de ochtendzorg. Van de vorige keer wist ik nog dat zij van haar slaapkamer naar de badkamer moest lopen met behulp van een looprek. Dat ging toen niet heel vlot, toch is het belangrijk dat zij dit doet.

looprek

Dat het lopen zich had uitgebreid en zij ook van de badkamer naar haar huiskamer moest lopen was mij ontgaan en ik had haar met de rolstoel vervoerd naar haar sta-op stoel. Je zou zeggen dat je dag dan niet meer stuk kan met zo’n meevaller, want ondanks dat het lopen een stuk beter ging verzuchtte zij bij iedere stap: “Ik kan niet meer!”.

Met collega’s zat ik even een kop koffie te drinken toen één van hen haar bel op de pieper kreeg. Blijkbaar was ik toch iets vergeten, of had iets niet helemaal naar haar zin gedaan.Ik vermoedde dat het de pap was. Die moest exact 1 minuut in de magnetron en ik vermoedde al dat het iets langer had geduurd.

“Ben ik nog iets vergeten?”, was mijn openingszin toen ik binnenstapte. “Mij pap is te heet”, kreeg ik als antwoord. Tja, wat doe je met zo’n mededeling. Aanbieden om te blazen tot het op de juiste temperatuur is? Ik besloot dat ik hiermee misschien iets te ver zou gaan met mijn behulpzaamheid en zei: “Dan wacht u toch even tot het wat afgekoeld is,  iets dat u zelf ook kunt bedenken, maar ik begrijp dat u mij op deze vergissing wilt wijzen. Volgende keer hou ik er rekening mee en zal zorgen dat de pap niet meer te heet is.”

De meevaller van het niet hoeven lopen van de badkamer naar haar huiskamer woog achteraf dus niet op tegen de te hete pap.

Leave a Reply

