Visite

Het loopt tegen half elf en ik besluit even te gaan informeren of zij misschien naar het toilet wil.

Het echtpaar blijkt bezoek te hebben. Althans, zij heeft bezoek en hij niet. Op mijn vraag of zij naar het toilet geholpen wil worden krijg ik een bevestigend antwoord. Terwijl ik met haar, in de rolstoel, richting de badkamer loop komt haar echtgenoot binnen. Hij heeft, bij het open raam in het trappenhuis, staan roken. “Hou jij ons bezoek even gezelschap?”, vraagt zij hem. Hij geeft geen antwoord.

Ik help haar op het toilet en trek mij terug in het keukentje, zodat ik haar hoor roepen als zij klaar is. In de kamer zie ik een gezellig tafereel. Het bezoek kijkt stoicijns voor zich uit  en hij………………………………….hij leest de krant. Hij keurt het bezoek geen blik waardig.

de krant lezen

Duidelijk: Zij heeft bezoek,  hij niet.

Leave a Reply

