De kneep

Het is een leuke vrouw die een grapje enorm kan waarderen. Haar  knieën zijn stram van de artrose, strekken gaat niet meer. Staan is pijnlijk,  maar het weerhoudt haar niet om actief mee te helpen tijdens de ochtendzorg.

artrose van de knie

Farce Majeure

Laatst moest ik haar helpen met douchen. Ik vroeg haar of ze het haar ook gewassen wilde hebben. Dat bleek inderdaad het geval en ik begon “zuchtend en steunend” aan het karwei. “Weet u wel wat dit kost, haren wassen, douchen en ook nog vriendelijk zijn? En dan wilt u straks ook nog worden ingewreven met zalf.” Samen schoten we in de lach.

Nadat het haar gewassen was, ging ze zich zoveel mogelijk zelf inzepen. Ik mocht alleen haar rug wassen. Zelfs haar onderlichaam deed ze zelf en tijdens het afdrogen moesten de liezen goed droog, of zoals zij het noemt “in de kneep”, anders krijg je last van smetten. Ik schoot in de lach en zei: “Ik snap nu pas wat Farce Majeure bedoelde met “en daar zit ‘m nou net nou de kneep”. Dat kwam in hun lied “dat-is-uit-het-leven-gegrepen “voor. En weer schoten we samen in de lach.

Leave a Reply

