Een circus act (vervolg op in gebreke blijven)

Vandaag startte ik mijn dag weer bij de dame die vindt dat wij met bijna alles in gebreke blijven. Ik zal je zeggen dat het niet mee viel, want ook vandaag was er weer van alles mis. Toch zit er ergens, ver weg verstopt, ook een vleugje humor bij haar. Je moet het alleen wel aan weten te boren. De klaagzang zal ik niet in zijn geheel herhalen, misschien is het leuker als ik me tot de humor beperk.

Militaire dienst militair

“Van bedden opmaken hebben jullie echt geen verstand. Het grootste deel van het laken zit onder mijn matras.” Ik stond even stil bij het antwoord wat ik zou geven en zei uiteindelijk: “Weet u, ik denk dat wij allemaal eerst in militaire dienst zouden moeten voordat we hier aan het werk mogen”. En zowaar, zij schoot in de lach.

Koprol

“Kan je mij straks even naar de kapper brengen?”, was haar volgende vraag. Het is wat lastig zo op de vroege ochtend, maar het leek mij dat dit in te passen was. Het tijdstip waarop ik haar weg moest brengen was ‘na het ontbijt’. Vertaald bleek dit kwart over acht te zijn. Een wat lastig moment, dus probeerde ik het om acht uur al. “Nee hoor, dit is véél te vroeg”, was haar reactie. Waarop ik haar liet weten dat het dan half negen zou worden.

Klokslag half negen stond ik aan haar deur. Zij was er niet meer en ik nam aan dat zij zelfstandig de rit met de rolstoel had gemaakt. Om kwart over negen belde de receptioniste dat de dame in kwestie klaar was bij de kapper en opgehaald wilde worden. Tja, heen gaat wel zelfstandig, terug wordt wat te veel van het goede. Ik haalde haar op en zei dat ik haar snel terug zou brengen, maar dat zij dan wel haar voeten wat omhoog moest houden, want de voetsteunen zaten niet aan de rolstoel. “Als u de voeten niet hoog houdt kiept u straks de rolstoel uit en maakt u een koprol. Dat kan natuurlijk ook, dan gaat u al koprollend door de gang tot aan uw voordeur. Dan loop ik achter u aan om in de gaten te houden of het allemaal goed gaat en zijn we net een circus duo.” Ze schoot in de lach en besloot om haar voeten  van de vloer te houden.

Soms tref je gewoon net de juiste toon en breekt het ijs.

Leave a Reply

