Pedofielen

Een pedofiel komt vervroegd vrij en krijgt een woning in een kinderrijke buurt, vlak bij een school en een zwembad. Dat lijkt en beetje op de ‘kat op het spek binden’.

Ik kan me de ontzetting van de bewoners in deze omgeving goed voorstellen, maar ze weten het in ieder geval. Er zijn in Nederland zo ontzettend veel pedofielen waarvan je niet weet waar ze wonen. Je moet er toch niet aan denken dat je kind aan zo iemand ten prooi valt. Tegenwoordig lijkt het, via de sociale media, ook steeds makkelijker voor dit soort mensen om hun slachtoffers te vinden.

Kleine kinderen

Toen mijn kinderen klein waren waarschuwde ik ze voor kinderlokkers. Zo werden de pedofielen vroeger genoemd. “Niet mee gaan met iemand die je niet kent. Geloof het nooit als een vreemde zegt dat mama niet kon komen en zij of hij daarvoor in de plaats bij school staat. En bedenk altijd dat je aan het uiterlijk van iemand niet kan zien of het een kinderlokker is.” Heel moeilijk om kinderen te waarschuwen en niet overdreven angstig te maken voor onbekenden.  Gelukkig hebben mijn kinderen nooit met een pedofiel te maken gehad.

Pubers

Toen mijn kinderen pubers werden, kwamen de ‘loverboys’ in het nieuws. Weer iets om je zorgen over te maken, want geen enkele moeder wil dat haar dochter in de handen van een loverboy valt. En het lijkt mij sterk dat de moeders van de loverboys de activiteiten van hun zonen toejuichen. Dan ben je pas echt gestoord. Ook de loverboys zijn aan ons huis voorbij gegaan.

Kleinkinderen

En nu zijn mijn kinderen aan de beurt om zich zorgen te maken. Houdt het voor mij dan op? Nee, want ik moet er niet aan denken dat mijn kleinkinderen met een pedofiel te maken krijgen. Het verdriet en de zorgen die mijn kinderen daarover zouden hebben raken mij ook.

Levenslang persoon-achter-de-tralies-als-gevangene-34046316

Wie garandeert ons dat een pedofiel of een loverboy na behandeling niet weer in herhaling vervalt. Het zijn zieke geesten die een totaal ander beeld van de wereld hebben dan de wij.  Van mij mogen ze levenslang opgesloten worden, maar minstens zouden ze levenslang onder behandeling moeten blijven en een enkelband moeten dragen. Zo lang dit niet het geval is zou ik toch zeker op de hoogte willen zijn wanneer een pedofiel woonruimte in mijn omgeving zou krijgen. Dat lijkt me altijd beter dan onwetendheid.

Leave a Reply

