De jaarwisseling

Soms is het lastig om de bewoners van het verzorgingshuis alle goeds te wensen voor het komende jaar. De één reageert wat knorrig omdat hij het helemaal niet ziet zitten en denkt dat hij het eind van dit jaar niet gaat halen. De ander moppert dat al dat goeds wel aan haar deur voorbij zal gaan. Gelukkig zijn er ook nog die blij reageren en mij en mijn collega’s ook alle goeds toewensen.

Bij een wat dementerende dame, die ik niet goed ken, kom ik binnen. Ik geef haar een hand en wens haar een goed nieuw jaar. Ze kijkt wat verbaasd, maar wenst mij hetzelfde toe.

We gaan aan het werk en ik help haar uit bed. Langzaam loopt ze achter de rollator naar de badkamer. Ze moet nog even plassen voordat ik haar kan helpen met wassen. In die tijd maak ik haar bed even op en als ik weer bij haar kom vraagt zij:

“Wat is het voor dag vandaag?”

Ik vertel haar dat het vandaag woensdag 1 januari is en zij wenst mij meteen een gelukkig nieuw jaar.

Als zij klaar is een in haar stoel zit komt mijn collega met de koffie binnen. Ook zij wenst haar een gelukkig nieuw jaar.
Ik ruim de boel nog even aan kant, zeg haar gedag en krijg als reactie:

“Een fijne jaarwisseling gewenst!”

Leave a Reply

