Speelgoed?

Eindelijk, hij is er, de Playstation  4. Dat heeft lang geduurd zeg, het werd dus ook wel eens tijd, want op Playstation 1, 2 en 3 zijn we zo langzamerhand wel uitgekeken.

Vanmorgen volgde ik een interview en daarin werd een ‘volwassen’ man gevraagd wat Playstation 4 heeft wat de vorige edities niet hadden:

“Geen idee, maar ik moet ‘m hebben “, zie de man.

Hoezo, die moet ik hebben? Zo van “Ik wil ‘t,  ik wil ‘t, ik wil ‘t. Geen idee wat ik er mee kan, maar ik moet en zal ‘m hebben”.

Ja, ik weet het, ik word oud en snap hier helemaal niets van. Hebben mensen niets anders te doen dan met hun Playstation te spelen? Deze man duidelijk niet, want het liefst gebruikte hij dat ding ’s nachts ook nog.

“Helaas mag dat niet van mijn vrouw”, zei de man.

Heel goed van die vrouw, dat ze die man nog een beetje probeert op te voeden.

Er gaapt een grote generatiekloof tussen mij en deze man. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om ook maar iets met een Playstation te doen, want ik heb het te druk met werken, piano spelen, geboortetegels borduren, lezen, tekenen en schrijven. En nu vergeet ik het lange afstand wandelen nog helemaal. Want ook dat doe ik regelmatig. Eerlijkheidshalve is tekenen een beetje een ondergeschoven kindje, maar ik kan het wel en doe een poging om zelf de illustraties te tekenen bij de avonturen van Kabouter Pim.

Ik zal niet zo ver gaan dat ik mannen aan het borduren wil hebben. Maar kom zeg, lees eens een boek, of doe iets nuttigs in het huishouden. Dan kan toch ook?

2 thoughts on “Speelgoed?

  1. Ik moet stiekem een beetje grinniken. Het is van de beste man een beetje onnozel om een PS4 te willen om het willen. Maar om te zeggen dat het goed is van de vrouw dat hij er niet mee mag spelen… Nee, dat dan weer niet.

    Mijn man en ik gamen graag. Het is een moment van ontspanning. Jij borduurt graag en ik game graag. Maar alles in mate. Tot diep in de nacht gamen is niet goed, maar tot diep in de nacht borduren waarschijnlijk ook niet. En als ik het gamen zat ben, dan ga ik wat schrijven of hardlopen of een uurtje kickboksen.

    Iedereen z’n eigen manier om te ontspannen. Zolang het argument maar verder gaat dan “geen idee, maar ik wil ‘m.”

    1. Het grinniken snap ik. Ik hou gewoon niet van gamen, maar iedereen zijn eigen ontspanning.
      En de boodschap is in ieder geval overgekomen, want “Geen idee, ik wil ‘m” klinkt alsof er een kind aan het woord is.

Leave a Reply

